banner : Julia van der Werf)



Leeslinten brengt je dichter bij mijn wereld van beeldspraak.

Beeld met werk van verschillende kunstenaars (zie blogroll van mijn

blogpartners).

Spraak met gedichten van Inge Deconinck. Welkom!

Ik werk samen met deze kunstenaars: Hilde Damman (België), Ludo van den Heuvel (België), Bart Huyghe(België), Yu-mei Yu (België), Julia van der Werf (Nederland), Inge Boulonois (Nederland), Hans Baggen (Nederland), Susan Tuttle (USA), Marie Hacene (France: Paris), Agiris Zafeiridis (Greece), Martine Soille (België), An de Koninck (België), Carla Broekhuizen (Nederland), Klaproos (Nederland), Lea Sanders (USA), Tine Lemaitre (België), , Aukje (Nederland), Roberto Barbierato (Italia), Joke De Vlieger (België), , Christiene Düthler Nederland, Anne Vellinga (Nederland), Danny Ravau (België), Frank vanhooren (België), Heidi Vanlerberghe (België); Adnan Turan (Turkije)

28-05-2009

Straattheater

beeld : Tine Lemaitre




de straat slentert
door
de stad
op het ritme
van passanten


kind holt
vrouw huppelt
man fietst
jonge bende boemelt
koppel vertrekt verliefd
duif landt voor een kruimel
poes sluipt


's nachts
valt straat stil
slaapt
op
 haar kasseien
droomt
 verhalen 
van
passanten



Inge Deconinck

13 opmerkingen:

Aukje zei

En dan is het kringetje weer rond!

Nagolore zei

Het lijkt me wel bijna een liedje..; heel muzikaal! heel mooi!

veerle zei

Wat een mooi stratbeeld. Vooral de laatste strofe vind ik knap geformuleerd.

Mijnnikonenik zei

Je hebt een deel van 'het leven zoals het is' zeer goed verwoord. Mooi.

Cat zei

Mooi beeld. Inderdaad haast muzikaal. Een zomers liedje, richting een zwoele nacht...

Cursief Huigje zei

ik vermoed dat de straat heel veel mooie dromen heeft!

Anoniem zei

Prachtig, het beeld van de straat om een ander perspectief te zien...
Groetjes, Jan Haak

Ingelien zei

@ Klaproos
Mooi gezegd!

@ Spontanity
Zo is het!

@ Nagolore
Bedankt voor je reactie van muziek;)

@ Veerle
Bedankt voor je leuke reactie!

Ingelien zei

@ Mijnikonenik
Bedankt!
Ja ik verwoordde een deel van het leven; ook op straat.

@ cat
Je bent al de tweede die het muzikaal vindt.
Dan zet ik er muzieknoten op: kan je beter dansen de zwoele nacht in Cat;)

@ Cursief Huigje
Dat denk ik ook : ze ziet veel he;)

@ Jan
Ja de straat eens anders bekeken dat wou ik dat dat lijkt te smaken aan de reacties te lezen!
Bedankt voor de jouwe!

Marie zei

très chouette, ce choix de photo, Inge !
Bises

Ingelien zei

@ Marie
Oui vraiment une belle photo.
Une bonne choix pour mon poème
Je vais montrer ton réaction a la photographe Tine Lemaitre.

Ingelien zei

@ Melancholia
Je reactie blijft na werken in mijn hoofd en hart.
Bedankt!

Anoniem zei

zulke eenvoudige woorden
heldere beelden
een prachtig gedicht: ik zie de straat zo voor me neus voorbij slenteren