banner : Julia van der Werf)



Leeslinten brengt je dichter bij mijn wereld van beeldspraak.

Beeld met werk van verschillende kunstenaars (zie blogroll van mijn

blogpartners).

Spraak met gedichten van Inge Deconinck. Welkom!

Ik werk samen met deze kunstenaars: Hilde Damman (België), Ludo van den Heuvel (België), Bart Huyghe(België), Yu-mei Yu (België), Julia van der Werf (Nederland), Inge Boulonois (Nederland), Hans Baggen (Nederland), Susan Tuttle (USA), Marie Hacene (France: Paris), Agiris Zafeiridis (Greece), Martine Soille (België), An de Koninck (België), Carla Broekhuizen (Nederland), Klaproos (Nederland), Lea Sanders (USA), Tine Lemaitre (België), , Aukje (Nederland), Roberto Barbierato (Italia), Joke De Vlieger (België), , Christiene Düthler Nederland, Anne Vellinga (Nederland), Danny Ravau (België), Frank vanhooren (België), Heidi Vanlerberghe (België); Adnan Turan (Turkije)

12-08-2009

Grasduinen

beeld: Roberto Barbierato




de zee bruist in
haar ritme
schelpen
ritselen mee


een zee van tijd
om te
grasduinen


zand onder ons
nacht boven ons
wij zeeminnend daartussen




Inge Deconinck

10 opmerkingen:

GobboE zei

de ritselende schelpen zijn wel heel mooi.

veerle zei

Ik zie en voel het helemaal.

klaproos zei

ik ben wel toe aan een dagje zee inge.

xxx

merel zei

Dinsdag nog in zeeland geweest ... heerlijk gevoel was dat

Zizy-Marlene zei

Woorden uit mijn hart.Heb het pas nog mogen ervaren en mijn afscheid van mijn zo geliefde plekje was zoals jij beschrijft.

*zand onder ons
nacht boven ons
wij zeeminnend daartussen*

Daniel Struyf zei

Jaloers op "een zee van tijd
om te
grasduinen"; prachtvondst

Mijnnikonenik zei

Iets gelijkaardigs heb ik ook vastgelegd op papier maar het had dan altijd met de dood van een geliefde te maken. Knap werk zet je neer.

Ingelien zei

@ GobboE
Bedankt!

@ Veerle
Dat is mijn effect bereikt;)

@ Drs.Johan Arendt Happolati
Welkom op mijn blog en bedankt voor je visite.
Ik kom gauw eens bij jou kijken...

@ Klaproos
Ik wens het je toe met heel mijn hart!

@ Merel
Ja de zee geeft me veel inspiratie en ik vertoef er graag net als jij denk ik.

@ Zizy Marlene
Je kan mijn gedicht aantrekken dus net als je eigen kleren.
Leuk!

@ Daniel
Leuk dat je houdt van die woordspeling in dit gedicht.

@ Mijnikonenik
Vreemd gevoel en rillingen krijg ik als je schrijft dat je soortgelijke dingen neer hebt gezet op papier maar voor een dode geliefde.
Ik hoop dat het niet echt was maar fantasie.
Maar ik weet dat het kan ongeveer hetzelfde schrijven vanuit een heel ander gevoel een andere belevenis en dat ze toch lijken op elkaar.

Bedankt dat je graag mijn werk leest: het woord "knap" deed me even blozen;)

kersje zei

Ik vind alles wel mooi van je, maar dit is er weer een met een kroontje Inge!..heeeeeeel mooi

Ingelien zei

@ Kersje
Wat een lieve reactie.
Ik kader ze in en bewaar ze !