banner : Julia van der Werf)



Leeslinten brengt je dichter bij mijn wereld van beeldspraak.

Beeld met werk van verschillende kunstenaars (zie blogroll van mijn

blogpartners).

Spraak met gedichten van Inge Deconinck. Welkom!

Ik werk samen met deze kunstenaars: Hilde Damman (België), Ludo van den Heuvel (België), Bart Huyghe(België), Yu-mei Yu (België), Julia van der Werf (Nederland), Inge Boulonois (Nederland), Hans Baggen (Nederland), Susan Tuttle (USA), Marie Hacene (France: Paris), Agiris Zafeiridis (Greece), Martine Soille (België), An de Koninck (België), Carla Broekhuizen (Nederland), Klaproos (Nederland), Lea Sanders (USA), Tine Lemaitre (België), , Aukje (Nederland), Roberto Barbierato (Italia), Joke De Vlieger (België), , Christiene Düthler Nederland, Anne Vellinga (Nederland), Danny Ravau (België), Frank vanhooren (België), Heidi Vanlerberghe (België); Adnan Turan (Turkije)

05-09-2009

Puzzel

beeld : Hans Baggen




mijn hoofd
piekert
trapt gedachten
stuk


raapt ze bijeen
als
een 
 puzzel




Inge Deconinck

9 opmerkingen:

Zizy-Marlene zei

Het lijkt mij heerlijk om stuk getrapte gedachten in minnende woorden te kunnen omzetten.

Enno Nuy zei

Mooi Inge. Minnende woorden rollen over mijn wangen/ ze kleven aan mijn lippen/ die woorden heb ik lief.

GobboE zei

de slotzin is zo geweldig...echt een juweeltje

Nagolore zei

Prachtig gedicht en erg mooi beeld!

Martine zei

beeld en taal zijn helemaal op elkaar afgestemd. Mooi!

Ingelien zei

@ Zizy-Marlene
Dat is zo!

@ Marius
Mooi dat je deze woorden lief hebt: het doet me goed dat van jou te lezen!

@ GobboE
Dank je, je ben mijn twee fan van die laatste zin.
Nou de kunstenaar houdt er zelf ook erg van en eerlijk :ik ook.
Dat zijn er al vier;)

@ Nagolore
Ja het beeld is prachtig.
Ik koos het zorgvuldig en uit zijn werk en ben zelf heel tevreden.
Ook dank voor je lieve woorden over mijn gedicht.

@ Martine
Ja je bent niet de enige die dat schrijft dus zal het wel waar zijn.
Ik kies steeds zorgvuldig de beelden uit bij mijn woorden.
En de ene keer lukt dat al beter dan de andere.
Ik vind zelf dat het hier geslaagd is, als ik dat schrijven mag;)

Daniel Struyf zei

Over mijn wangen rollen alleen maar droge tranen. Ik gebruik het beeld van de droge tranen trouwens graag in mijn poëzie.

Ingelien zei

@ Daniel
Elk zijn woorden ; zijn stijl he.
Droge tranen is ook een mooi beeld.

Filip zei

je minnende woorden hierboven
zijn plussende woorden
voor iedereen!