banner : Julia van der Werf)



Leeslinten brengt je dichter bij mijn wereld van beeldspraak.

Beeld met werk van verschillende kunstenaars (zie blogroll van mijn

blogpartners).

Spraak met gedichten van Inge Deconinck. Welkom!

Ik werk samen met deze kunstenaars: Hilde Damman (België), Ludo van den Heuvel (België), Bart Huyghe(België), Yu-mei Yu (België), Julia van der Werf (Nederland), Inge Boulonois (Nederland), Hans Baggen (Nederland), Susan Tuttle (USA), Marie Hacene (France: Paris), Agiris Zafeiridis (Greece), Martine Soille (België), An de Koninck (België), Carla Broekhuizen (Nederland), Klaproos (Nederland), Lea Sanders (USA), Tine Lemaitre (België), , Aukje (Nederland), Roberto Barbierato (Italia), Joke De Vlieger (België), , Christiene Düthler Nederland, Anne Vellinga (Nederland), Danny Ravau (België), Frank vanhooren (België), Heidi Vanlerberghe (België); Adnan Turan (Turkije)

20-10-2020

Atmosfeer (Kortrijk 2009)

Nedda El Asmar
Inge Deconinck
Lieve, Sofie, Bruno en Koen Byttebier hebben het genoegen u uit te nodigen,
nu donderdag 8 oktober, vanaf 19.30 uur,
op de informele drink en de persoonlijke ontmoeting met
Nedda El Asmar, Antwerps designer en zilversmid,
Inge Deconinck, Kortrijks dichter,
de zachte confrontatie van hun werk...
Nedda zal haar werk toelichten,
op donderdagavond 8 oktober 2009, vanaf 19.30 uur.
Het boeiende is dat het toegankelijke producten zijn, waarmee wij in ons leven geconfronteerd worden.
Inge laat haar gedichten spreken in presentaties doorheen onze winkel.
Wij serveren een lekker glaasje en u ontmoet andere leuke mensen in ongedwongen sfeer, los van de drukte van de dag.
Deze activiteit kadert in de deelname van ATMOSFEER 09.
BYTTEBIER, J. Vandaleplein 7 a - 8500 Kortrijk
Gefluister vannacht speel ik mooi weer strooi rozenblaadjes vol aromatherapie over je hoofdkussen verwen je met een hartmassage voor een verkwikkende droom fluister over je slaap drie wensen die morgen wakker worden Inge Deconinck (ontwerp van tekst en foto's Koen Byttebier) Meer info : Atmosfeer

17 opmerkingen:

Vrije Geest zei

Ik had graag gekomen, maar dan zou ik furie van mijn Chileense leerkracht Spaans moeten trotseren.

veerle zei

Een leuk initiatief. Jammer dat Kortrijk zo ver is voor mij.

klaproos zei

wat heerlijk inge,
ik wens je heel veel genoegen toe,

xxx

Wil/Zizy zei

Wat een prachtig gedicht! Ik vraag mij af waarbij/welk sieraad je dit gaat plaatsen in de winkel.

Vind het erg jammer dat het niet in een weekend plaats vind.Dan had ik er misschien wel een weekendje Kortrijk van gemaakt.

Hoop wat foto's te kunnen zien, later, van de presentatie.

Succes!
Liefs Wil.

GobboE zei

leuk initiatief, maar een beetje ver weg voor mij.

Is het gedicht ook echt voor hen geschreven? Erg mooi overigens

Kers zei

Veel plezier vanavond Inge! Hoop dat 't gezellig/druk zal worden

Nagolore zei

'gefluister' is een erg mooi gedicht.
Veel plezier vanavond en leuke ontmoetingen.

Anoniem zei

he mooi deze inge

knuff

annemieke steenbergen

www.annemiekes.punt.nl

Ingelien zei

@ Iedereen heel even...
Het was een prachtige ervaring!
Vrienden gezien, nieuwe mensen ontmoet.
Ik vertoefde in een gezellige sfeer...met lekkere drank en heerlijke hapjes en dit tussen geïnteresseerde mensen.
Wat wil je meer?
Wellicht ook nieuwe projecten in het vooruitzicht.
Ik heb een avond volop kunnen genieten en dat deed veel deugd!

Wouter zei

Mooi hoor Inge!

Ingelien zei

@ Vrije Geest
Ja van een furie zou ik ook wel wat oppassen!
Nu je volgt mijn blog op de voet en ik denk dat je alles reeds las.

@ Veerle
Lief dat je anders van zin was om te komen.Echt leuk om dit te lezen!

@ Klaproos
En jouw wens werd waarheid.
Het was zéér leuk: zie mijn eerste reactie aan iedereen.

@ Wil/Zizy
Hartverwarmend dat je van dat gedicht houdt.
Koen die de uitnodiging maakte (de man van de winkel) selecteerde het voor de uitnodiging.
Het is een winkel waar ze vooral serviezen en bestek verkopen maar ook andere allerhande dingen zoals : juwelen, handtassen , leuke fietszakken en borstels en noem maar op.Gewoon echt heel leuke dingen!
En neen mijn gedichten hoefden er niet bij te passen maar pasten er soms heel goed bij omdat ze een meer dan goeie selectie maakten en de gedichten plaatsten bij iets wat het gedicht aanraakte. (niet altijd, maar dat hoefde ook niet)

En dat je niet kon komen, niet zo erg want je volgt mijn blog en kent mijn werk wel.
Bovendien lukt het ooit eens wel!

En foto's ja die werden gisteren door mijn schoonzus YU-Mei Yu uitgebreid genomen.
Ze fotografeert zéér kunstzinnig en won reeds enkele prijzen.
Ik gebruik haar foto's dan ook regelmatig op mijn blog.

Ingelien zei

@ GobboE
Ja jij woont echt wel té ver he.

Dit gedicht is niet echt voor hen geschreven.
Koen die de uitnodiging maakte (de man van de winkel) selecteerde het voor de uitnodiging.

Het was ook hij die uit de gedichten die ik per thema doorzond een uitstekende selectie maakte.
Ze vroegen er een 20-tal en ik zond er wat meer door waardoor ze meer speling hadden in hun keuze.
De selectie van mijn gedichten en de plaats waar ze werden neergezet waren echt uitstekend.
Kan er alleen heel blij om zijn!

@ Kers
Bedankt om te denken aan deze toch wel belangrijke dag voor mij!

@ Nagolore
Hartverwarmend dat je houdt van dit gedicht.
Zoals ik hier al elders schreef koos Koen (van de winkel ) het uit voor de uitnodiging.

En je wens werd waar:
een leuke avond met gezellige ontmoetingen.
Lees meer bij mijn eerste reactie die ik voor iedereen schreef.
Bedankt voor deze mooie wens en te denken aan een voor mij belangrijke avond...

@ Annemieke
Welkom op mijn blog!
Aangenaam verrast een leuke reactie op mijn gedicht te lezen van jouw hand. Bedankt!

Anoniem zei

hoi ingelien

mooi dat het prachtig was
ik zag je berichtje op mijn site en het antwoord is ja link me maar
aan je site.

www.annemiekes.punt.nl

knuff en succes met je poezie

groetend annemieke

Ingelien zei

@ Wouter
Boeiend dat je mijn gedicht graag las !
Bedankt voor je bezoek!

Ingelien zei

@ Annemieke
Ik link je direct!

ludo zei

hopelijk heb je ervan kunnen genieten.
groeten
ludo

Ingelien zei

@ Ludo
Zeker weten!
Dat lees je in al mijn woorden en gedachten (die ik toch steeds weer herhaal) in de vorige reacties.
En vooral in de eerste: die schreef ik voor iedereen!
Succes bij het lezen;)