banner : Julia van der Werf)



Leeslinten brengt je dichter bij mijn wereld van beeldspraak.

Beeld met werk van verschillende kunstenaars (zie blogroll van mijn

blogpartners).

Spraak met gedichten van Inge Deconinck. Welkom!

Ik werk samen met deze kunstenaars: Hilde Damman (België), Ludo van den Heuvel (België), Bart Huyghe(België), Yu-mei Yu (België), Julia van der Werf (Nederland), Inge Boulonois (Nederland), Hans Baggen (Nederland), Susan Tuttle (USA), Marie Hacene (France: Paris), Agiris Zafeiridis (Greece), Martine Soille (België), An de Koninck (België), Carla Broekhuizen (Nederland), Klaproos (Nederland), Lea Sanders (USA), Tine Lemaitre (België), , Aukje (Nederland), Roberto Barbierato (Italia), Joke De Vlieger (België), , Christiene Düthler Nederland, Anne Vellinga (Nederland), Danny Ravau (België), Frank vanhooren (België), Heidi Vanlerberghe (België); Adnan Turan (Turkije)

10-10-2009

Dicht

beeld : Susan Tuttle




ik adem
je vriendschap in :
stiltes
woorden
teder
afwisselend


ze nestelen zich
in
mijn ziel


elk moment
proef ik
mijn zielsverwant
ver
toch dichtbij
dichterbij
dicht


Inge Deconinck

9 opmerkingen:

Wil/Zizy zei

Ja Inge vriendschap moet je koesteren en ook laten blijken...zoals jij nu doet(k) in je mooie gedicht.

veerle zei

Fantastisch zo'n vriendschap. Heel mooi beschreven ook.

pepperfly zei

Vriendschap kent zoveel vormen,..maar de kern ervan beschrijf je heel mooi in dit gedicht!

Ingelien zei

@ Wil/Zizy
Vriendschap is me zéér dierbaar en dat wou ik meegeven en da's bij jou blijkbaar goed aangekomen;)


@ Veerle
Jij zal die wellicht ook hebben zo'n vriendschap(-pen).
Hartverwarmend dat je het graag las.

@ Pepperfly
In je reactie zeg je een grote waarheid.Zelf zie ik het ook zo maar citeer jouw woorden omdat je het zo goed verwoordt: "Vriendschap kent zoveel vormen"
Gelijk heb je ik verwoordde de kern (dat was althans mijn bedoeling).En die las jij erin : leuk!

Vrije Geest zei

Vriendschap dien je inderdaad van dichtbij te koesteren ... maar je moet er wel eerst voor open staan. Als je er niet voor open staat, kan je het ook dicht bij je krijgen. Open en dicht ... een goed dichter zoals jij, kan daar wel wat mee aanvangen.

Marius zei

O zo'n lief gedicht, dit is de kern van vriendschap!!

Ingelien zei

@ Vrije Geest
Vriendschap is echt enorm belangrijk in mijn leven.
En jawel voor vriendschap moet je open staan, maar zo ben ik.Uiteraard niet met iedereen.
Je gaf me een goeie tip om er later eens mee aan de slag te gaan.(open en dicht)
Je zit zelf boordevol ideeën.
Nooit gedacht een gedicht op je blog te plaatsen?

@ Marius
Ja dat probeerde ik: de kern te verwoorden van vriendschap en die is in mijn ogen en in mijn hart: "Lief!"

ank zei

een jaar geleden kwam je op mijn weblog kijken. Nu kom ik kijken of jij er ook nog bent. Ja hoor, met prachtige gedichten, waarvan ik deze wel HEEL erg mooi vind!!
Lieve groet,
ank

http://cirkel-der-natuur.skynetblogs.be/post/6375228/23-oktober

Ingelien zei

@ Ank
Welkom zeg ongeveer een jaar na datum.Heel leuk.Weet je wat ik nu direct doe?
Je link toevoegen : zo verliezen we elkaar niet meer uit het oog;)

Bedankt dat je echt wandelde tussen mijn gedichten en jouw favoriet eruit koos.
Ik vind dat steeds leuk.
Bedankt voor je hartverwarmende reactie!