banner : Julia van der Werf)



Leeslinten brengt je dichter bij mijn wereld van beeldspraak.

Beeld met werk van verschillende kunstenaars (zie blogroll van mijn

blogpartners).

Spraak met gedichten van Inge Deconinck. Welkom!

Ik werk samen met deze kunstenaars: Hilde Damman (België), Ludo van den Heuvel (België), Bart Huyghe(België), Yu-mei Yu (België), Julia van der Werf (Nederland), Inge Boulonois (Nederland), Hans Baggen (Nederland), Susan Tuttle (USA), Marie Hacene (France: Paris), Agiris Zafeiridis (Greece), Martine Soille (België), An de Koninck (België), Carla Broekhuizen (Nederland), Klaproos (Nederland), Lea Sanders (USA), Tine Lemaitre (België), , Aukje (Nederland), Roberto Barbierato (Italia), Joke De Vlieger (België), , Christiene Düthler Nederland, Anne Vellinga (Nederland), Danny Ravau (België), Frank vanhooren (België), Heidi Vanlerberghe (België); Adnan Turan (Turkije)

13-10-2009

Wasserette

beeld : Carla Broekhuizen



met veel liefde
en
waspoeder
deed ik je was



mijn waslijn
balanceert verloren
in de tuin



Inge Deconinck

9 opmerkingen:

veerle zei

Pakkend geschreven. Heel origineel beeld.
En stil hoop ik dat ik binnenkort niet iets gelijkaardigs kan neerpennen (zie mijn blogpost: Wachten).

GobboE zei

compact en compleet: mooi gedicht

Drs. Johan Arendt Happolati zei

Vrouwe Inge,
Iedereen legt er zijn eigen betekenis in, maar ik bleef haperen aan volgende twee zinnen:

(1) deed ik je was

en

(2) mijn waslijn
balanceert verloren
in de tuin

U doet zijn was dus niet meer. Hij is er blijkbaar niet meer. En daardoor blijft alleen uw kledij achter aan de waslijn. Waardoor ze uit balans raakt.
Ik denk dat dat een van de mogelijke betekenissen is.
Met vriendelijke groeten,
De Drs.

Ingelien zei

@ Veerle
Leuk dat je het graag las en idd het beeld is betoverend mooi.
Maar dat is de inbreng van Carla;)

Je hoopt binnenkort iets gelijkaardigs neer te pennen.Ik kijk benieuwd uit!

@ GobboE
Bedankt voor je reactie.
Je schrijft wat steeds je denkt (of voelt) en dat maakt me blij.En ik hou daarvan : rechtuit!
Hartelijk dank voor je mooie woorden...zo kan ik met een gelukkig gevoel verder pennen!

@ Drs. Johan Arendt Happolati
U mag erin lezen wat U wil.
Dat is net het leuke aan het lezen van gedichten : de vrijheid om erin te lezen wat jij erin vindt/ wat je voelt/ denkt te lezen enz.
En ik heb het voordeel van de dichterlijke vrijheid...

veerle zei

De foto is mooi. Maar ik bedoelde wel degelijk het beeld dat je met je woorden neerzette.

veerle zei

En ik hoop net dat ik het niet hoef neer te pennen.

Ingelien zei

@ Veerle
Ik had het wel begrepen hoor.
Bedankt voor je leuke reactie!
En de foto erbij is ook beeldig niet ;)

fotorantje zei

zo mooi omschreven Inge

Ingelien zei

@ Fotorantje
En mooi gereageerd van jou.
Ik moet eerlijk zijn ik hou ook echt wel van deze.
Ik heb mijn lievelingetjes tussen mijn gedichten;)