banner : Julia van der Werf)



Leeslinten brengt je dichter bij mijn wereld van beeldspraak.

Beeld met werk van verschillende kunstenaars (zie blogroll van mijn

blogpartners).

Spraak met gedichten van Inge Deconinck. Welkom!

Ik werk samen met deze kunstenaars: Hilde Damman (België), Ludo van den Heuvel (België), Bart Huyghe(België), Yu-mei Yu (België), Julia van der Werf (Nederland), Inge Boulonois (Nederland), Hans Baggen (Nederland), Susan Tuttle (USA), Marie Hacene (France: Paris), Agiris Zafeiridis (Greece), Martine Soille (België), An de Koninck (België), Carla Broekhuizen (Nederland), Klaproos (Nederland), Lea Sanders (USA), Tine Lemaitre (België), , Aukje (Nederland), Roberto Barbierato (Italia), Joke De Vlieger (België), , Christiene Düthler Nederland, Anne Vellinga (Nederland), Danny Ravau (België), Frank vanhooren (België), Heidi Vanlerberghe (België); Adnan Turan (Turkije)

28-11-2009

Ring

beeld: Julia van der Werf





moeizaam beklim ik
 laatste treden

je herkent volkomen 
voelbaar
m'n pijnen

ontroerd stijgen
mijn stappen verder


boven
een unieke belevenis
in
een sfeervol kunstenaarsdorp



een kunstenares creëert
in 
 huisje
'n wereld
die de mijne zou kunnen zijn:
stoffen
oude poppen
knopen
schilderijen
en
veel
snuisterijen


ik wil me
in haar sofa nestelen
voor 
 langzame uren


een
aangrijpend gesprek met haar
en
een ring die verloren ligt
tussen
charmante oude spullen
spreken me stilzwijgend aan


jij koopt
me
die groene ring
we zijn beide verrukt
zij ook


de ring bevallig
rechthoekig
de dag
rond

ik laat de avond vallen


Inge Deconinck

8 opmerkingen:

ank zei

Een heel ander
heel mooi
gedicht

wim22 zei

een verhalend gedicht,
een dichtend verhaal,
wat het ook zijn mag,
ik mag het graag.

Julia zei

Prachtig om te lezen Inge !

Rudi Van Damme zei

Hoi Inge


Ik sluit me aan bij wat Wim verwoordde.

Prettige zon...eerder regen....dag!


Groetjes


Rudi

Anoniem zei

Mooi Inge, je werk is boeiend en er ligt heel veel in verscholen. Als ik zo door je gedichten blader bezit je een mooie gave om eenvoudige dingen in begrijpelijke taal neer te zetten.
Schrijven is ook een passie, ik weet het, de pen of het keybord moeten bijna altijd binnen handbereik zitten.

veel succes en ik lees je graag weer..


Dichterlijke groet

Henk Knibbeler

Marius zei

Een mooi en ook melancholisch gedicht.

Wil/Zizy zei

Heel mooi geschreven! Het voelde of dat ik het zelf beleefde.

Het beeld vind ik erg mooi.. de ring springt er goed/mooi uit door de groene blaadjes.

Ingelien zei

@ Ank
Ja soms schrijf ik niet altijd kort en krachtig. Soms schrijf ik ook graag eens iets totaal anders.
Het is een gedicht dat ik schreef deze zomer op reis.En 't is dus eens een lang;)

@ Wim
Ja Wim je beschrijft het goed : het is een mengeling van beide een verhalend gedicht...zoiets.
Een verhaal zoals ik net hierboven schreef van onze reis deze zomer.
Ik vind het leuk dat je ook dit gengre graag mag.

@ Julia
Bedankt Julia voor je lieve reactie en uiteraard ook voor je beeldig kunstwerk dat mijn gedicht helemaal af maakt!En een meerwaarde geeft.

@ Rudi Van Damme
Ja het is verhalend en dichterlijk: ik weefde het dooreen.
Intussen zijn we een zondag verder en ik wens je ook een prettige zondag tussen de regen door!

@ Henk
Zoveel lieve en lovende woorden : ik word er stil van.Ze zijn hartverwarmend en doen me goed. Bedankt!

@ Marius
Ja jij leest het goed er ligt ook melancholie in verscholen maar ook veel romantiek en geluk.
Ja jij kan goed tussen de lijnen lezen Marius!

@ Wil
Wat een lieve reactie.Ik vind het leuk dat je je voelde alsof je zelf in het verhaal zat.
En het creatieve beeld erbij van Julia is prachtig he.En de ring springt er inderdaad mooi uit maar dat moest eigenlijk wel (bij dat gedicht) en weet je het is mijn echte ring die ik toen kreeg. De rest fantaseerde ze erbij.Ik vind het schitterend en kunstzinnig.