banner : Julia van der Werf)



Leeslinten brengt je dichter bij mijn wereld van beeldspraak.

Beeld met werk van verschillende kunstenaars (zie blogroll van mijn

blogpartners).

Spraak met gedichten van Inge Deconinck. Welkom!

Ik werk samen met deze kunstenaars: Hilde Damman (België), Ludo van den Heuvel (België), Bart Huyghe(België), Yu-mei Yu (België), Julia van der Werf (Nederland), Inge Boulonois (Nederland), Hans Baggen (Nederland), Susan Tuttle (USA), Marie Hacene (France: Paris), Agiris Zafeiridis (Greece), Martine Soille (België), An de Koninck (België), Carla Broekhuizen (Nederland), Klaproos (Nederland), Lea Sanders (USA), Tine Lemaitre (België), , Aukje (Nederland), Roberto Barbierato (Italia), Joke De Vlieger (België), , Christiene Düthler Nederland, Anne Vellinga (Nederland), Danny Ravau (België), Frank vanhooren (België), Heidi Vanlerberghe (België); Adnan Turan (Turkije)

15-12-2009

Aan de kapstok

beeld : Inge Deconinck



aan de kapstok
hangen vele verhalen
in de kleren
en vooral
in
de mouwen


in de paraplubak
druipen zij die
weten
wie eronder schuilde
wat
werd gezegd
wat    gezwegen


de hoed op de plank
zwijgt
het levensverhaal
van de man
die
hem draagt


een verdwaalde handtas
open ik
en
ontdek
een aangrijpende levenswandel


aan de kapstok
hangen vele verhalen
in de kleren
en vooral
in
de mouwen



Inge Deconinck

14 opmerkingen:

Rudi Van Damme zei

Oh, alweer een prachtig werkstuk van je, Inge! Met weinig woorden, zo veel gezegd! Daar hou ik van.

Prettige woensdag!

Groetjes

Rudi

ank zei

Dan kun je je vast wel voorstellen
wat een verhaal er in de mens zit
die al deze kleren zo af en toe met zich meedraagt?

Wil/zizy zei

Ik vond sommige kledingstukken al wat zwaar worden. ;-)Toch maar eens wat aan de kapstok hangen en uitlaten druipen.

Heel mooi,Inge.

Marius zei

Een juweeltje!

wim22 zei

Aan veel voorwerpen hangen verhalen vast, zo ook aan kleding. Die 'woont' tenslotte het dichtst bij een mens.
Ik vind dat je er iets heel moois van gemaakt hebt, zo mooi als een galajurk!

fotorantje zei

ja de kledij komt zowat overal waar wij komen, die zou heel veel kunnen vertellen

Joke zei

Prachtig prachtig en o zo waar!

Ingelien zei

@ Rudi
Jouw reactie alweer hartverwarmend .
Doet me goed en vooral om verder te pennen!

@ Ank
Ja ik vermoed dat we dagelijks die verhalen meedragen.Sommigen wegen licht , andere zwaar...

@ Wil/Zizy
Een goed idee Wil: als het té zwaar wordt ze laten uitdruipen.
Of in de droogtrommel;)

@ Marius
Je woord "Juweeltje" draag ik om mijn hals;)
Bedankt Marius!

@ Wim
Waw zoveel mooie woorden voor de mijne.En een mooie vergelijking : een gedicht als een galajurk.
Bedankt voor je lieve reactie!

@ Fotorantje
Dat wou ik net zeggen : je kleren maken alles wat jij meemaakt mee: ze kennen je verhalen...

@ Drs. Johan Arendt Happolati
Ja het versje hoort echt thuis in de categorie van jouw gedicht dat ik graag las.
Blij je hier eens opnieuw te treffen!

@ Joke
Blij dat je 't graag las en de waarheid erin ontdekte...

Anoniem zei

een heel "aandoenlijk" gedichtje
boordevol nostalgie
en tedere verhalen
in warme jassen
zacht!

Ingelien zei

@ Hebjetgezien
Je verwoordde het zo mooi dat ik er niks meer aan kan toevoegen.
Ik val zonder woorden...

julius dreyfsandt zu schlamm zei

Prachtig Inge

julius dreyfsandt zu schlamm zei

Prachtig en mooi uitgewerkt

Julius

marije zei

deze kapstok vertelt niet alleen de verhalen die de schrijfster ziet, maar toont ook de schrijfkunst van de schrijfster.

Ingelien zei

à Julius: dank voor je hartverwarmende reatie



à Marije:wat een originele reactie en een hele eer: bedankt!