banner : Julia van der Werf)



Leeslinten brengt je dichter bij mijn wereld van beeldspraak.

Beeld met werk van verschillende kunstenaars (zie blogroll van mijn

blogpartners).

Spraak met gedichten van Inge Deconinck. Welkom!

Ik werk samen met deze kunstenaars: Hilde Damman (België), Ludo van den Heuvel (België), Bart Huyghe(België), Yu-mei Yu (België), Julia van der Werf (Nederland), Inge Boulonois (Nederland), Hans Baggen (Nederland), Susan Tuttle (USA), Marie Hacene (France: Paris), Agiris Zafeiridis (Greece), Martine Soille (België), An de Koninck (België), Carla Broekhuizen (Nederland), Klaproos (Nederland), Lea Sanders (USA), Tine Lemaitre (België), , Aukje (Nederland), Roberto Barbierato (Italia), Joke De Vlieger (België), , Christiene Düthler Nederland, Anne Vellinga (Nederland), Danny Ravau (België), Frank vanhooren (België), Heidi Vanlerberghe (België); Adnan Turan (Turkije)

19-12-2009

Gastdichter

beeld :Lieven Vanhoutte
info: tijdens de Kerstperiode denkt iedereen aan "vrede" terwijl er altijd wel ergens "oorlog" is.
Dit gedicht van Veerle Schaltin raakte me zo dat ik het een plaats wou geven op mijn blog.



Gaza


Ik trok
mijn feestjurk aan
weelderig witte kant
vanbinnen
liet ik
een traan


De traan drupte
op de jurk
maakte ze zwart
maakte ze rood
een kind in een doek

Morsdood



Veerle Schaltin
blog: Sprokkels

10 opmerkingen:

ank zei

Rillingen over mijn rug,
omdat het zo mooi geschreven
maar soms een harde lelijke waarheid is...

veerle zei

Bedankt. Het doet me wat mijn gedicht tussen jouw mooie poëzie te lezen.

fotorantje zei

er is jammer genoeg altijd wel ergens oorlog.
heel triest is dat, dat mensen niet kunnen hopen zelfs op een gelukkig nieuw jaar

Marius zei

Ja, wat Ank opmerkte, de lelijke en uitzichtloze waarheid van Gaza.

Anoniem zei

inderdaad een heel mooi, waardevol gedicht.
Onbegrijpelijk hoe de wereld blijft toekijken en niets doet.

Mobar zei

Indringend verwoord,

ik wens je fijne kerstdagen toe.

Nagolore zei

Aangrijpend; zowel beeld als poëzie!
'n Prachtige 'samenzang'

Ingelien zei

@ Ank
Ja het is om te rillen ...
Een ongelukkige realiteit.

@ Veerle
Graag gedaan!
En het past in deze periode om dit thema eens aan te kaarten.

@ Fotorantje
Da's meer dan waar!

@ Marius
Té vreselijk voor woorden en toch vond Veerle de juiste.

@ Pelgrim
Welkom op mijn blog!
Wil wel even melden dat dit mijn gedicht niet is: ik gaf een gastdichter de kans om hier iets te plaatsen.
In je reactie zeg je het zoals het is : er wordt toegekeken en niks gedaan.Het gaat maar door.

@ Mobar
Ja zéér indringend verwoord van Veerle, vandaar dat ik het delen wou met mijn lezers.

@ Nagolore
Poëtische reactie van jou op een triestig gedicht: bedankt Nagolore!

jan dekyser zei

ontroerend neergepend....hier herken ik echte poëzie...

Ingelien zei

@ Jan Dekyser
Welkom Jan en bedankt voor je poëtische reactie !