banner : Julia van der Werf)



Leeslinten brengt je dichter bij mijn wereld van beeldspraak.

Beeld met werk van verschillende kunstenaars (zie blogroll van mijn

blogpartners).

Spraak met gedichten van Inge Deconinck. Welkom!

Ik werk samen met deze kunstenaars: Hilde Damman (België), Ludo van den Heuvel (België), Bart Huyghe(België), Yu-mei Yu (België), Julia van der Werf (Nederland), Inge Boulonois (Nederland), Hans Baggen (Nederland), Susan Tuttle (USA), Marie Hacene (France: Paris), Agiris Zafeiridis (Greece), Martine Soille (België), An de Koninck (België), Carla Broekhuizen (Nederland), Klaproos (Nederland), Lea Sanders (USA), Tine Lemaitre (België), , Aukje (Nederland), Roberto Barbierato (Italia), Joke De Vlieger (België), , Christiene Düthler Nederland, Anne Vellinga (Nederland), Danny Ravau (België), Frank vanhooren (België), Heidi Vanlerberghe (België); Adnan Turan (Turkije)

11-12-2009

Verweerde was

beeld: Klaproos



mijn antieke was
hunkert
naar
afgeleefde wasknijpers
en
een versleten draad


ze droogt
 herinneringen



Inge Deconinck

6 opmerkingen:

klaproos zei

:-)

als jouw wasje vrolijk hangt te wapperen in de wind, is het mij altijd oké inge

xxx

wim22 zei

...en er zorg voor dragen dat de mooie stukken hun kleur en glans niet verliezen en dat de minder mooie toch nog van nut kunnen zijn.
Mooi, inge.

rudy kaals zei

Herinneringen drogen, dat vind ik heerlijke beeldspraak. Dank je wel lieve Inge! De zondag begon mooi.

fotorantje zei

herinneringen die drogen en waar dus eventjes niet meer aan gedacht wordt
en dan plots de wind erin en daar zijn de herinneringen terug en levendig

Wil/zizy zei

Herinneringen.... fijne,lieve, verdrietige. Het is de tijd er weer voor einde van een weer hard vervlogen jaar.En soms doen ze je ogen weer regenen ( zoals jij het zo mooi verwoorde in èèn van je gedichten) En ja dat moet men ze weer drogen, anders lossen ze op. En alle herinneringen zijn een totaal plaatje.Goed dat je ze te drogen hing Inge. (k)

Ingelien zei

@ Klaproos
Goed dat ik dat weet.
Ik ben echt een fan van waslijnen.
Bedankt voor je passende en prachtige foto!

@ Wim
Je schrijft een waarheid in poëtische zinnen.
Bedankt voor je reactie!

@ Rudy
Leuk dat je net die beeldspraak eruit haalt!
En blij dat je zondag mooi begon.

@ Wil
Wat heb je dat mooi onder woorden gebracht, Wil!

@ Fotorantje
Ook dat is volop waar en goed gezien door jou !Je bracht het goed onder woorden : een waarheid waarmee je je hele leven mee verder kan.Een mooie manier van herinneringen beleven...