banner : Julia van der Werf)



Leeslinten brengt je dichter bij mijn wereld van beeldspraak.

Beeld met werk van verschillende kunstenaars (zie blogroll van mijn

blogpartners).

Spraak met gedichten van Inge Deconinck. Welkom!

Ik werk samen met deze kunstenaars: Hilde Damman (België), Ludo van den Heuvel (België), Bart Huyghe(België), Yu-mei Yu (België), Julia van der Werf (Nederland), Inge Boulonois (Nederland), Hans Baggen (Nederland), Susan Tuttle (USA), Marie Hacene (France: Paris), Agiris Zafeiridis (Greece), Martine Soille (België), An de Koninck (België), Carla Broekhuizen (Nederland), Klaproos (Nederland), Lea Sanders (USA), Tine Lemaitre (België), , Aukje (Nederland), Roberto Barbierato (Italia), Joke De Vlieger (België), , Christiene Düthler Nederland, Anne Vellinga (Nederland), Danny Ravau (België), Frank vanhooren (België), Heidi Vanlerberghe (België); Adnan Turan (Turkije)

11-01-2010

Nachtvleugels (Lars)

beeld : Susan Tuttle




soms
vlieg je 's nachts
naar me toe
ons stil geheim


dan slaap je hier
in je bedje
van droomlakens
en een hoofdkussen
boordevol geweven verhalen


net voor de zon zich spiegelt
voor haar ontbijt
lig je thuis
in
je eigen bed


leg je je vleugeltjes veilig
op
een geheime plaats
met een code


je legt ze daar
tot
je eenvolgende keer
hierheen
vliegt


' s avonds aan de deur sta ik op wacht
vol verwachting



Inge Deconinck

13 opmerkingen:

klaproos zei

ach eens op een dag komen dromen uit.....

let maar op.

xxx

ank zei

wat een heerlijk gedicht,
kon het maar elke nacht zo zijn....

wim22 zei

Dit is nu eens
een 'hemels' gedicht,
inge.
Misschien kun je er ooit
zelf naar toe zweven
tijdens een vederlichte droom...

Rudi Van Damme zei

Amai, da's weer een mooi gedicht, Inge!

Ikn wens je een fijne avond en een leuke week toe!

Groetjes

Rudi

willy zei

heerlijke tekst, passend geïllustreerd...

heel knap !

Wil/Zizy zei

Toen ik dit.. voor mij erg mooi en passend gedicht las... schoot de naam van een persoon in mijn gedachten een persoon die ik graag deze vleugels zou sturen. Helaas zijn ze niet te koop.

Ook je voorgaande gedichten gelezen. Ik moet zeggen je bent weer GOED bezig ;-)

lien zei

wat een heerlijke woorden schreef je neer bij deze mooie afbeelding.
ik droom en vlieg mee....

ria39 zei

vederlicht,
sprankelend,
hoopvol,

is dit gedicht,

heel mooi, Inge

ria

Anoniem zei

Mooi lief en hoopgevend gedicht, Inge.

Jan Haak

fotorantje zei

wat mooi is dit weer Inge!
ik droom er zo bij weg

Ingelien zei

@ Klaproos
Ja ik hoop en droom verder...

@ Ank
Ja dat vind ik ook!
Maar ja dromen komen en gaan vooral!

@ Wim 22
Bedankt voor je poëtische reactie : een om te koesteren .

@ Rudi Vandamme
Leuk dat je ervan genoot: dat maakt me gelukkig.

@ Willy
Bedankt voor je reactie en jawel ik vind het ook woord en beeld gaan mooi samen hand in hand.

@ Lien
Leuk dat ik je liet dromen en vliegen. Ik kan dus toveren;)

@ Wil/Zizy
Jammer he dat ze niet te koop zijn he.Ik vermoed dat velen ze zouden kopen.Gelukkig zijn er dromen...
Bedankt voor je lieve reactie en dat "goed bezig zijn " deed me goed!

@ Ria 39
Welkom op mijn blog!
En dan nog met zo'n mooie sfeervolle reactie : bedankt Ria!

@ Jan Haak
Bedankt voor je lieve reactie!

@ Fotorantje
Ik ben er gelukkig mee dat ik je even kon doen wegdromen.
Bedankt om zoveel op visite te komen !

Cursief Huigje zei

schitterend gedichten bij prachtig beeld!

Ingelien zei

@ cursief Huigje
Blij dat je ervan genoot.
Bedankt voor je reactie!