banner : Julia van der Werf)



Leeslinten brengt je dichter bij mijn wereld van beeldspraak.

Beeld met werk van verschillende kunstenaars (zie blogroll van mijn

blogpartners).

Spraak met gedichten van Inge Deconinck. Welkom!

Ik werk samen met deze kunstenaars: Hilde Damman (België), Ludo van den Heuvel (België), Bart Huyghe(België), Yu-mei Yu (België), Julia van der Werf (Nederland), Inge Boulonois (Nederland), Hans Baggen (Nederland), Susan Tuttle (USA), Marie Hacene (France: Paris), Agiris Zafeiridis (Greece), Martine Soille (België), An de Koninck (België), Carla Broekhuizen (Nederland), Klaproos (Nederland), Lea Sanders (USA), Tine Lemaitre (België), Adri(België), Aukje (Nederland), Roberto Barbierato (Italia), Joke De Vlieger (België), José van Brakel(Nederland), Christiene Düthler Nederland, Anne Vellinga (Nederland), Danny Ravau (België), Frank vanhooren (België), Heidi Vanlerberghe (België)



30-01-12

Knuffels voor mijn vader


beeld: Bart Huyghe




Je hoofd is verward binnenin   

je vergeet veel  
 beseft het



 dat doet   je pijn
Ik voel het















Ik kan je volop begrijpen,lieve vader


al gaat het om een andere verwardheid


na mijn herseninfarct was ik ook erg verward en besefte dat,

ik heb er dan ook vaak om gehuild: ik vond dat ook vreselijk







Jij voelt nu de pijn die ik toen voelde
zodoende leef ik   intens met je mee
































Ik heb veel verdriet om jou te zien veranderen
 je lijkt steeds verder te zijn
je woont op je eiland maar we zulllen ervoor zorgen dat je   er nooit alleen bent
meermaals ik op bezoek kom haal ik jou daar even weg en geef je een warme knuffel, dan lach je steeds en straal je van geluk







er verandert veel

maar mijn dochterliefde blijft dezelfde



gelukkig blijven nog andere dingen ook hetzelfde, ook bij jou:



gisteravond genoten we samen van de ondergaande zon......
volop als twee    natuurliefhebbersdie we beiden zijn



ik vond dat zeer gezellig,


zo samen in de fauteuil     genieten van de kleuren  van de zon die bijna gaat slapen...

je beschreef het als poezie



 je bezorgdheid nu ik zo ziek ben, doet me ook wat:



ik voel weer die bezorgde vader in jou en dat doet deugd



ik  je warme vaderliefde e  doet wonderen




ik geniet na    alles wat er wel nog is en dat zal ik koesteren








Inge Deconinck


2 opmerkingen:

marije zei

Prachtig ! ik kan me voorstellen dat jouw paps daar heel blij mee is. Inge er is straks veel niet meer, maar nog zo heel veel wel en ik ben blij dat jij het ziet en voelt.
Zijn handen blijven hetzelfde en zijn glimlach ook. zijn bezorgdheid om jou als de herkenning er is, het genieten van aanraking en dingen samen doen.
Muziek draaien van vroeger en af en toe een likeurtje, schijnt goed te doen.

heel veel kracht wens ik jullie beiden.!

Ingelien zei

à Marije, gelukig overheersen de heldere momenten nog steeds









bedankt voor je aangrijpende reactie!