banner : Julia van der Werf)



Leeslinten brengt je dichter bij mijn wereld van beeldspraak.

Beeld met werk van verschillende kunstenaars (zie blogroll van mijn

blogpartners).

Spraak met gedichten van Inge Deconinck. Welkom!

Ik werk samen met deze kunstenaars: Hilde Damman (België), Ludo van den Heuvel (België), Bart Huyghe(België), Yu-mei Yu (België), Julia van der Werf (Nederland), Inge Boulonois (Nederland), Hans Baggen (Nederland), Susan Tuttle (USA), Marie Hacene (France: Paris), Agiris Zafeiridis (Greece), Martine Soille (België), An de Koninck (België), Carla Broekhuizen (Nederland), Klaproos (Nederland), Lea Sanders (USA), Tine Lemaitre (België), Adri(België), Aukje (Nederland), Roberto Barbierato (Italia), Joke De Vlieger (België), José van Brakel(Nederland), Christiene Düthler Nederland, Anne Vellinga (Nederland), Danny Ravau (België), Frank vanhooren (België), Heidi Vanlerberghe (België)



01-04-12

Onder de paraplu(met mijn zwaar zieke nicht en mezelf)

beeld:Argiris Zafeiridis
de paraplu’s staan klaar 

ik mag uithuilen op hun schouders

    jij ook




ik huil om jouw pijn en de mijne
dat optellen is  teveel





onze         tegenspoed
oneerlijk
 paraplu’s  komen   van    pas     

onze schouders te zwak om elkaar 

te troosten

 toch doen we het volop
zo zijn we eenvoudigweg





hoe ziek we zelf ook zijn,



we troosten en steunen elkaar
dat grijpt me aan







niet eerlijk ozveel tegenspoed voor 


ons beiden



gezondheid lacht ons zelden toe
dat reeds jarenlang:
dat kruipt in onze kleren
en eronder


















ik wens ons beiden dit:



een leven dat ons vaker toelacht


met minder pijn


waarin tijd is voor onze creative explosies


mocht een deel van mijn wens uitkomen





zou dat al hemels aanvoelen

  





ik blijf ervoor duimen met mijn rechterhand; gezien mijn linker nog niet naar me luistert








Inge Deconinck







 









Geen opmerkingen: