banner : Julia van der Werf)



Leeslinten brengt je dichter bij mijn wereld van beeldspraak.

Beeld met werk van verschillende kunstenaars (zie blogroll van mijn

blogpartners).

Spraak met gedichten van Inge Deconinck. Welkom!

Ik werk samen met deze kunstenaars: Hilde Damman (België), Ludo van den Heuvel (België), Bart Huyghe(België), Yu-mei Yu (België), Julia van der Werf (Nederland), Inge Boulonois (Nederland), Hans Baggen (Nederland), Susan Tuttle (USA), Marie Hacene (France: Paris), Agiris Zafeiridis (Greece), Martine Soille (België), An de Koninck (België), Carla Broekhuizen (Nederland), Klaproos (Nederland), Lea Sanders (USA), Tine Lemaitre (België), Adri(België), Aukje (Nederland), Roberto Barbierato (Italia), Joke De Vlieger (België), José van Brakel(Nederland), Christiene Düthler Nederland, Anne Vellinga (Nederland), Danny Ravau (België), Frank vanhooren (België), Heidi Vanlerberghe (België)



20-08-12

La douce France

beeld: Anne Vellinga






mijn geest woont niet meer in la douce France        zoals

voor de oorlog in mijn hoofd





het was heerlijk wonen in mijn lijf
ik was zielsgelukkig
had alles wat ik   maar kon dromen

Ik hunker naar mijn thuis van geluk   die ik verloor:
 la douce France









nu  ben ik   gevangen in een verwoest lijf
waar niks meer vanzelfsprekend is
   diep vanbinnen ben ik gebroken in duizend stukkken
scherven   kwellen diepliggend
 woorden huilen
 


en   
schrijven niet meer



 mijn   echte      leven staat op de pauzeknop al meer dan drie    te lange    jaren


doch     bundel    ik  intussen  al mijn energie

zwoeg     en train        om weer te kunnen huizen in la douce France

wat me bruusk is afgepakt wil ik   terug

het    hoort mij toe

ik koester    alles wat ik had als mijn kinderen












Ik hunker naar mijn thuis van geluk:

mijn  douce France

Inge Deconinck











 

Ik strijd     voor    een herstel om u tegen te zeggen
                                                                                                                                                         
 


                             











                       zo alles vervuld is

beweeg ik me in mijn lijf van vroeger

maak een vreugdedans omdat ik weer in mijn lichaam van la douce France  bewoon



als het zover is, geef ik een receptie

en


 inviteer je
                                                                                                                      

3 opmerkingen:

christiene zei

Ha Ingeline,

Verdriet klinkt door in je dicht woorden.

La douce France.....

Als het zo ver is zal ik in

gedachten op je receptie zijn.

Groetjes Christiene.

A van de Aa zei

Een treurig gedicht,
echter vol strijdlust.

Ingelien zei

à Christiene: ja ik heb idd veel verdriet want ik verloor veel en lijd pijn. ik verwacht je op mijn receptie, leuke gedachte dat je erbij zal zijn;)




à AAA: je beschrijft perfect wat ik trachtte weer te geven: verdriet en strijdlust!