banner : Julia van der Werf)



Leeslinten brengt je dichter bij mijn wereld van beeldspraak.

Beeld met werk van verschillende kunstenaars (zie blogroll van mijn

blogpartners).

Spraak met gedichten van Inge Deconinck. Welkom!

Ik werk samen met deze kunstenaars: Hilde Damman (België), Ludo van den Heuvel (België), Bart Huyghe(België), Yu-mei Yu (België), Julia van der Werf (Nederland), Inge Boulonois (Nederland), Hans Baggen (Nederland), Susan Tuttle (USA), Marie Hacene (France: Paris), Agiris Zafeiridis (Greece), Martine Soille (België), An de Koninck (België), Carla Broekhuizen (Nederland), Klaproos (Nederland), Lea Sanders (USA), Tine Lemaitre (België), Adri(België), Aukje (Nederland), Roberto Barbierato (Italia), Joke De Vlieger (België), José van Brakel(Nederland), Christiene Düthler Nederland, Anne Vellinga (Nederland), Danny Ravau (België), Frank vanhooren (België), Heidi Vanlerberghe (België)



29-08-12

Onder de parasol

 
kom bij mij uithuilen
 
samen dicht in vriendschap onder de paraplu van ons leven
 het leven dat ons niet spaarde
een leven met teveel  ellendige
ziektes en aandoeningen


***
 
 bij elke tegenslag groeide onze vriendschap
 koesteren we  nog steeds   onder onze    paraplu
*** 
 
laat het maar problemen regenen
we schuilen bij elkaar:
een kostbare   troost 
 
 
 
 
***
tegenspoed blijft niet duren
nee echt het moet   andersom 
het tij keert   voor ons beiden
het    werd    tijd
***
 
 
 
 
we wandelen samen op onze blote voeten in het zand
gaan liggen en dromen
 
keuvelend  onder de parasol van onze toekomst



Inge Deconinck
 
 

4 opmerkingen:

christiene zei

Prachtige dicht woorden voor jou levens vriendin samen huilen samen lachen.
Fijn als je zo iemand hebt.
Mooi Ingeline dat je dit voor haar geschreven hebt ze zal er blij mee zijn.
Groetjes Christiene

Ingelien zei

à Christiene: hrt is zoals ze zeggen : vriendschap in goede en kwade tijden...




à Yvonne: ik heb steeds naast de liefde in mijn leven; mijn vriendschappen gekoesterd.ze zijn me erg dierbaar

Julia zei

Prachtig Inge!

Ingelien zei

dank je Julia!