banner : Julia van der Werf)



Leeslinten brengt je dichter bij mijn wereld van beeldspraak.

Beeld met werk van verschillende kunstenaars (zie blogroll van mijn

blogpartners).

Spraak met gedichten van Inge Deconinck. Welkom!

Ik werk samen met deze kunstenaars: Hilde Damman (België), Ludo van den Heuvel (België), Bart Huyghe(België), Yu-mei Yu (België), Julia van der Werf (Nederland), Inge Boulonois (Nederland), Hans Baggen (Nederland), Susan Tuttle (USA), Marie Hacene (France: Paris), Agiris Zafeiridis (Greece), Martine Soille (België), An de Koninck (België), Carla Broekhuizen (Nederland), Klaproos (Nederland), Lea Sanders (USA), Tine Lemaitre (België), Adri(België), Aukje (Nederland), Roberto Barbierato (Italia), Joke De Vlieger (België), José van Brakel(Nederland), Christiene Düthler Nederland, Anne Vellinga (Nederland), Danny Ravau (België), Frank vanhooren (België), Heidi Vanlerberghe (België)



24-02-13

Tussen twee vrouwen(voor Sabine)

beeld: Marc Lemaitre



een gesprek badend in een glas rosé
 

middenin   adembenemende natuur
 
bij     klateren van zwemmend water






een gesprek tussen twee vrouwen

een gesprek waarbij    zij oprecht  ontroerd   raakt door mijn verhaal
sterk   ontroerd zodat ze  huilt
dit dan weer mij raakt
ik ook huil

 

zij    die me voorheen niet kende    leeft onverwacht diep met me mee       in  
 
 
dat ene kostbare moment:
 

toen bewoog   iets in mijn ziel
mijn ziel wiegde op haar woorden
 
 
 

 ons gesprek krijgt dan     ook eeuwig een plaats in mijn ziel
 
 

zij   was toen dicht bij mij in woorden   en     tranen van meeleven
ze schonk me een uitgelezen onvergetelijk moment
een uitgelezen moment dat ik   nu neerpen en zij het lezen kan
haar  ontluisterend    luisteren
blijft in mijn ziel wonen en   zacht neuriën
een muziekje waarmee ik weer op weg kan
 
 
 
Inge Deconinck






Inge Deconinck

1 opmerking:

Anoniem zei




aan mij











Beste Inge,



wat een prachtig mooi gedicht, geweldig

Ik zit hier met Tranen in mijn ogen te lezen, ook je hebt eeuwig een plaats in mijn ziel :)Sabine