banner : Julia van der Werf)



Leeslinten brengt je dichter bij mijn wereld van beeldspraak.

Beeld met werk van verschillende kunstenaars (zie blogroll van mijn

blogpartners).

Spraak met gedichten van Inge Deconinck. Welkom!

Ik werk samen met deze kunstenaars: Hilde Damman (België), Ludo van den Heuvel (België), Bart Huyghe(België), Yu-mei Yu (België), Julia van der Werf (Nederland), Inge Boulonois (Nederland), Hans Baggen (Nederland), Susan Tuttle (USA), Marie Hacene (France: Paris), Agiris Zafeiridis (Greece), Martine Soille (België), An de Koninck (België), Carla Broekhuizen (Nederland), Klaproos (Nederland), Lea Sanders (USA), Tine Lemaitre (België), Adri(België), Aukje (Nederland), Roberto Barbierato (Italia), Joke De Vlieger (België), José van Brakel(Nederland), Christiene Düthler Nederland, Anne Vellinga (Nederland), Danny Ravau (België), Frank vanhooren (België), Heidi Vanlerberghe (België)



17-10-13

Aan de deur (voor Heidi)

beeld: Marc Lemaitre
 
 
 
onverwacht   aan de deur

 op het juiste moment

 aan een    deur waar ik dwaal    met  een  overdosis verdriet op mijn wangen

 &     

meteen  jouw zachte hart aanwezig
      in
  mijn  gebroken   wereld
 &
 

mijn verhaal neem je op
 met luisterende oren en bovendien   

met jouw   schouders  waar mijn hoofd mag rusten
 
     tranen slinken meteen  
&
 

onvermoed
maakte   je      die dag een wereld van verschil

 op   de lege plek

waar   ik toen vertoefde

 &
 
 
 
 
 
 
 
 
de leegte   bijna      meteen gevuld met een nieuwe hartverkwikkende       vriendschap

 er bewoog iets bij allebei

we wilden elkaar beter kennen
 
     nog steeds onderweg op die boeiende reis

 &

 

voor die bijzondere    ontmoeting bij    de deur

kende je me niet

 
doch   als geen ander

 
keek je meteen     over mijn    letsels heen

 ontdekte je vingervlug wie ik     was in mijn ziel 
ontdekte je mij      gevangen    in dat onhandige lijf
 
 &  

met jouw penseel kleur je onze vriendschap en ook soms mijn woorden bij    een dicht
 
een vriendschappelijke kunstroute
&



Inge Deconinck
 

1 opmerking:

Heidi Vanlerberghe zei

ik heb het nu al meerdere malen gelezen en het blijft een mooi gedicht!
ik zal het voor altijd koesteren !
x