banner : Julia van der Werf)



Leeslinten brengt je dichter bij mijn wereld van beeldspraak.

Beeld met werk van verschillende kunstenaars (zie blogroll van mijn

blogpartners).

Spraak met gedichten van Inge Deconinck. Welkom!

Ik werk samen met deze kunstenaars: Hilde Damman (België), Ludo van den Heuvel (België), Bart Huyghe(België), Yu-mei Yu (België), Julia van der Werf (Nederland), Inge Boulonois (Nederland), Hans Baggen (Nederland), Susan Tuttle (USA), Marie Hacene (France: Paris), Agiris Zafeiridis (Greece), Martine Soille (België), An de Koninck (België), Carla Broekhuizen (Nederland), Klaproos (Nederland), Lea Sanders (USA), Tine Lemaitre (België), Adri(België), Aukje (Nederland), Roberto Barbierato (Italia), Joke De Vlieger (België), José van Brakel(Nederland), Christiene Düthler Nederland, Anne Vellinga (Nederland), Danny Ravau (België), Frank vanhooren (België), Heidi Vanlerberghe (België)



06-10-13

Uit een sprookjesboek gelopen (voor mijn moeder)

beeld:Christiene Düthler 

 

 

 

een gans zien

  nostalgie over mijn schouders
en in mijn ziel

 ganzen in mijn herinnering vooral aanwezig    in sprookjesboeken uit  mijn kindertijd

 
 

 
 ganzen komen   gelopen uit een sprookjesboek    

 brengen    me naar tijden waar het leuk vertoeven was

 

op moeders schoot

gezellig   

 luisteren   naar sprookjes      van Andersen en anderen

heerlijke  fantasie
 
 

na een verhaal vol verbeelding        

met zachte stem verteld
 
een dromende slaap  beleven   met    elfen en kabouters
die elk verhaal tot een   hemels       einde toverden

 
 
 
wil weer   zo zorgeloos en veilig      zijn als dat    kind     toen
    op moeders schoot
stil en    vol luistergenot bij  het verhaal  dat ze me vertelde
een verhaal met steeds weer   een goed einde


ik kijk met een glimlachende knipoog naar de beluisterde sprookjes van toen
intussen schrijf  ik mijn eigen sprookje
jawel vrouwen kunnen twee dingen tegelijk...






Inge Deconinck


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

4 opmerkingen:

marije zei

Heeeeeeel erg mooi dit sprookje.

Ingelien zei

à Marije: dank je! ik geef het weldra aan mijn moeder...

christiene zei

Ha Ingelien je gedicht is mooi en komt recht uit je hart.
En het aller mooiste is
dit sprookje is een geschenk voor je moeder en komt uit een warm hart.
liefs een groetje Christiene.

Ingelien zei

à Christiene: dank voor je hartverwarmende comment en vooral bedankt voor je sprookjesachtig schilderij!