banner : Julia van der Werf)



Leeslinten brengt je dichter bij mijn wereld van beeldspraak.

Beeld met werk van verschillende kunstenaars (zie blogroll van mijn

blogpartners).

Spraak met gedichten van Inge Deconinck. Welkom!

Ik werk samen met deze kunstenaars: Hilde Damman (België), Ludo van den Heuvel (België), Bart Huyghe(België), Yu-mei Yu (België), Julia van der Werf (Nederland), Inge Boulonois (Nederland), Hans Baggen (Nederland), Susan Tuttle (USA), Marie Hacene (France: Paris), Agiris Zafeiridis (Greece), Martine Soille (België), An de Koninck (België), Carla Broekhuizen (Nederland), Klaproos (Nederland), Lea Sanders (USA), Tine Lemaitre (België), Adri(België), Aukje (Nederland), Roberto Barbierato (Italia), Joke De Vlieger (België), José van Brakel(Nederland), Christiene Düthler Nederland, Anne Vellinga (Nederland), Danny Ravau (België), Frank vanhooren (België), Heidi Vanlerberghe (België)



26-11-13

Teddy

beeld: yu mei Yu







mijn teddybeer  
 tuurt   in de teil
 ***
 
de sukkel
naakt   geknuffeld
geen pluche  meer   over
als kind   vertroetelde hem  destijds   dag en nacht
 ***
 
 
 vandaag   ik blaas   ik ‘m nieuw leven in
de kracht van herhaling is er
aaibaar dichtbij  
 ***
 
ik fluister ‘m net als toen alles wat in me beweegt
en streel    hem
hij knipoogt vol begrip
een tweede leven voor teddy en mij

***

   voor een tel   ben ik  weer    dat geborgen kind









Inge Deconinck




 


2 opmerkingen:

A van de Aa zei

Denk nu aan mijn teddybeer...... helaas hij is niet meer ....

Ingelien zei

àAA : je mag de mijne even lenen...