banner : Julia van der Werf)



Leeslinten brengt je dichter bij mijn wereld van beeldspraak.

Beeld met werk van verschillende kunstenaars (zie blogroll van mijn

blogpartners).

Spraak met gedichten van Inge Deconinck. Welkom!

Ik werk samen met deze kunstenaars: Hilde Damman (België), Ludo van den Heuvel (België), Bart Huyghe(België), Yu-mei Yu (België), Julia van der Werf (Nederland), Inge Boulonois (Nederland), Hans Baggen (Nederland), Susan Tuttle (USA), Marie Hacene (France: Paris), Agiris Zafeiridis (Greece), Martine Soille (België), An de Koninck (België), Carla Broekhuizen (Nederland), Klaproos (Nederland), Lea Sanders (USA), Tine Lemaitre (België), Adri(België), Aukje (Nederland), Roberto Barbierato (Italia), Joke De Vlieger (België), José van Brakel(Nederland), Christiene Düthler Nederland, Anne Vellinga (Nederland), Danny Ravau (België), Frank vanhooren (België), Heidi Vanlerberghe (België)



05-12-13

Tweetalig(voor Tom)

beeld: Marije Hendrickx
 
 
had twee talen
sprak    de Nederlandse
maar  vooral       ook    de       muzikale  taal
 
de muzikale taal  verkoos ik
 werd    me  helaas     bruusk ontnomen
muzikale taal verkoos ik 
gezongen woorden geven   meer vleugels    dan
geschreven
 
 
 
ik mis  muziek als  een geliefde die er niet meer is
ik treur  reeds vier lange    jaren
 heden    een deel van mijn ziel muurvast omdat ze niet vliegen kan op notenbalken


   in de wereld van muziek   vloog    mijn  ziel even in buitengewone lucht
ziel      in muziek  iets   loslaten   wat in poëzie   niet kan

 
 
 
 
gezongen woorden bewegen meer
ze dansen
 
 
 
in muziek  laat je    een ander deel van jezelf   los
in muziek    bespeel je het leven even anders
 
in muziek kon ik iets bijzonders kwijt
iets   wat met niks anders kan
dat net ben ik  voorgoed    kwijt 
 
muziek was de glimlach in mijn boeiend     leven
 
gezongen woorden geven meer
meer vleugelspanwijdte    dan geschreven woorden
 
 
 
 
 
maar   met een magische    solsleutel open ik  mijn muziekwereld weer





vervuld van genoegen nieuwe liedjes zingen in een ander timbre
met dezelfde pianist
 
Inge Deconinck









 
 


1 opmerking:

Ingelien zei


je verwoordt prachtig wat muziek kan betekenen voor jou, voor mij en vele anderen


ik kan wel vatten wat je mist





Tom