banner : Julia van der Werf)



Leeslinten brengt je dichter bij mijn wereld van beeldspraak.

Beeld met werk van verschillende kunstenaars (zie blogroll van mijn

blogpartners).

Spraak met gedichten van Inge Deconinck. Welkom!

Ik werk samen met deze kunstenaars: Hilde Damman (België), Ludo van den Heuvel (België), Bart Huyghe(België), Yu-mei Yu (België), Julia van der Werf (Nederland), Inge Boulonois (Nederland), Hans Baggen (Nederland), Susan Tuttle (USA), Marie Hacene (France: Paris), Agiris Zafeiridis (Greece), Martine Soille (België), An de Koninck (België), Carla Broekhuizen (Nederland), Klaproos (Nederland), Lea Sanders (USA), Tine Lemaitre (België), , Aukje (Nederland), Roberto Barbierato (Italia), Joke De Vlieger (België), , Christiene Düthler Nederland, Anne Vellinga (Nederland), Danny Ravau (België), Frank vanhooren (België), Heidi Vanlerberghe (België); Adnan Turan (Turkije)

12-09-2014

Ander plezierwerk

beeld: Yu mei Yu

hoofd moe   

namen 
 handen het over
  een goed team


§


actieve maatjes
nooit stil: 
vouwden
 geurende was

wasten 
  rinkelende     kopjes en schotels      af

aaiden 
baby's  
tokkelden 
op  gitaar
tuinierden
 in   de   bloemborder  
creëerden
tafereeltjes doorheen het     hele huis

knutselden      én     verzonden    kaartjes 


breiden alle steken uit het Ariadne-tijdschrift
printten vingerafdrukken doorheen het hele huis


§

 na hand-ontspanning  
    hoofd   steeds  weer onbewolkt

§

handen  nog  steeds   maatjes

 maar eentje hangt verlamd
§
in    mijn hoofd 
donder en bliksem tegelijk

§

heimwee naar huishoudelijk werk
en  uitbundig  musiceren


§

handvaardigheid     was    m'n       yoga


§ 


 lege handen zoeken 
nieuwe hobby 
  ander plezierwerk 
waarin ik thuis kom











Inge Deconinck   

2 opmerkingen:

fotorantje zei

mooi verwoord
wel vervelend voor je
hopelijk kan je een gepaste hobby vinden, is heel belangrijk een bezigheid te hebben

Ingelien zei

à fotorantje: met mijn handen kon ik mijn hoofd ledigen van zorgen. Was voor mij pure ontspanning.ik zoek verder....