banner : Julia van der Werf)



Leeslinten brengt je dichter bij mijn wereld van beeldspraak.

Beeld met werk van verschillende kunstenaars (zie blogroll van mijn

blogpartners).

Spraak met gedichten van Inge Deconinck. Welkom!

Ik werk samen met deze kunstenaars: Hilde Damman (België), Ludo van den Heuvel (België), Bart Huyghe(België), Yu-mei Yu (België), Julia van der Werf (Nederland), Inge Boulonois (Nederland), Hans Baggen (Nederland), Susan Tuttle (USA), Marie Hacene (France: Paris), Agiris Zafeiridis (Greece), Martine Soille (België), An de Koninck (België), Carla Broekhuizen (Nederland), Klaproos (Nederland), Lea Sanders (USA), Tine Lemaitre (België), Adri(België), Aukje (Nederland), Roberto Barbierato (Italia), Joke De Vlieger (België), José van Brakel(Nederland), Christiene Düthler Nederland, Anne Vellinga (Nederland), Danny Ravau (België), Frank vanhooren (België), Heidi Vanlerberghe (België)



24-04-15

54

beeld: Roberto Barbierato
 
 



in mijn kabbelende gedachten
in mijn verloren      ziel 
zal mijn leeftijd    steeds op 54 jaar    blijven staan





&

zet ik mijn gedachten  
op dagen in verleden   overgelukkige      tijden
op   dagen met handen   van goud
handen die  onze woning  soigneerden
vaardige   handen die mijn   hoofd ontspanden 




&

  
ouder worden was mijn plan
en bij dit plan hoorde elk jaar feesten, ongeacht welk cijfer!
gezond    ouder worden was mijn grootse plan
kreeg ik helaas niet
ik kreeg    tal van    letsels
verdomd
verdomd
 
 
 &
 
 
 ach ach    amper op 54 jaar een trombose
vreselijk    unfair
trombose trombose
wat een diagnose




&



 
 kan    gelukkig nog steeds verjaren
vroeger in majeur
nu eerder    in mineur
-mijn vleugeltjes voorgoed    uit mijn gezellig leven- 


veel talenten kwijt
maar extra vriendschappen gewonnen



&

 
soms down
even later lachen als een clown
lachen      met gemixte tranen:

tranen van ontroering, geluk en verdriet
mijn tranen ongelooflijk vermengd
moeilijke mix om te verwerken  
&




al voel ik me soms down
ik blijf niet wonen in een hangmat verdriet
ik verjaar   en feest
 
ik   zet    mijn knalrode   feestneus op
drapeer ons huis met vlagjes
 strooi confetti   in       de haren van bezoekers
open pakjes met lintjes van        plezier
roep     hiep hiep hiep
 
zing        happy birthday









Inge Deconinck  

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
zet ik    mijn feestneus op
 
 
 
drapeer ons huis met vlagjes
 
strooi confetti    in de haren van bezoekers
zing happy birthday mee

 

 
 

 

 

 

 

zet ik    mijn feestneus op

 

 

 

drapeer ons huis met vlagjes

 

strooi confetti    in de haren van bezoekers

zing happy birthday mee



vleugellam




zet ikmijn feestneus op


drapeer ons huis met vlagjes
strooi confetti  

2 opmerkingen:

A van de Aa zei

21-1-2009 een datum die ik niet gauw meer vergeet, ook al vervaagt hij wel....

Ingelien zei

à AA/ die datum staat voorgoed in ons geheugen gegrift. Zo is dit!