banner : Julia van der Werf)



Leeslinten brengt je dichter bij mijn wereld van beeldspraak.

Beeld met werk van verschillende kunstenaars (zie blogroll van mijn

blogpartners).

Spraak met gedichten van Inge Deconinck. Welkom!

Ik werk samen met deze kunstenaars: Hilde Damman (België), Ludo van den Heuvel (België), Bart Huyghe(België), Yu-mei Yu (België), Julia van der Werf (Nederland), Inge Boulonois (Nederland), Hans Baggen (Nederland), Susan Tuttle (USA), Marie Hacene (France: Paris), Agiris Zafeiridis (Greece), Martine Soille (België), An de Koninck (België), Carla Broekhuizen (Nederland), Klaproos (Nederland), Lea Sanders (USA), Tine Lemaitre (België), Adri(België), Aukje (Nederland), Roberto Barbierato (Italia), Joke De Vlieger (België), José van Brakel(Nederland), Christiene Düthler Nederland, Anne Vellinga (Nederland), Danny Ravau (België), Frank vanhooren (België), Heidi Vanlerberghe (België)



28-05-15

Optillen

beeld: Luna Holleman
Je hart klopt op de juiste plaats
 
je   vouwt er    met zorg een ballon omheen
***
 
in de zwaarste dagen van mijn leven
til je me op
met     jouw ballon geluk
ik hou me vast aan het touw
***
 
 
  je tilt me op met
 
 
verassende    cadeautjes
  tedere woorden en blikken   
meteen hartverwarmend etentje
 vooral ook   met  jezelf

***

 

 
je tilde me even op
 ik laat de ballon los

toegegeven   het loslaten valt    zwaar
mijn emoties liggen ook wat door elkaar
 ***
 
ik stap weer verder met herwonnen moed



het optillen deed me goed
je bent voor herhaling vatbaar









Inge Deconinck

 


2 opmerkingen:

christiene zei

Ha Inge dit zijn mooie dicht woorden
van uit het hart geschreven
voor een dierbaar iemand....
Groetjes Christiene.

Ingelien zei

à christiene: dit klopt....