banner : Julia van der Werf)



Leeslinten brengt je dichter bij mijn wereld van beeldspraak.

Beeld met werk van verschillende kunstenaars (zie blogroll van mijn

blogpartners).

Spraak met gedichten van Inge Deconinck. Welkom!

Ik werk samen met deze kunstenaars: Hilde Damman (België), Ludo van den Heuvel (België), Bart Huyghe(België), Yu-mei Yu (België), Julia van der Werf (Nederland), Inge Boulonois (Nederland), Hans Baggen (Nederland), Susan Tuttle (USA), Marie Hacene (France: Paris), Agiris Zafeiridis (Greece), Martine Soille (België), An de Koninck (België), Carla Broekhuizen (Nederland), Klaproos (Nederland), Lea Sanders (USA), Tine Lemaitre (België), Adri(België), Aukje (Nederland), Roberto Barbierato (Italia), Joke De Vlieger (België), José van Brakel(Nederland), Christiene Düthler Nederland, Anne Vellinga (Nederland), Danny Ravau (België), Frank vanhooren (België), Heidi Vanlerberghe (België)



18-11-15

Dicht bij jouw piano

beeld: Susan Tuttle
na 5 jaren  stilzwijgen
tokkel jij mijn gitaar wakker
&&
      snaar breekt
  
 vanbinnen breekt mijn zingende ziel
& &
 
 in majeur   muzikale   droom aan scherven

Ierse   ballades  
breken in mijn stem
 
 
&&
 ze breken in duizend scherven
ze wonen  heden nog   ver

&&


 diep   achter mijn ogen  :
ontroostbaar verdriet 
 mijn gebroken stem huilt
 mijn verlamd hand schuilt


&&

   zangstem  ergens  verloren 
   broos zing ik verder

 
jij tokkelt op de piano om het lied   kracht    te geven
kracht die verdween uit    mijn stem
 
&&
 
 
 
 
bij jou een muzikale kans krijgen



bijzondere kans 



&&







dankbaar   terugblikken op  
  een vrolijk   muzikaal ontmoeten

https://www.youtube.com/watch?v=sB2AaVVjF-0

Inge Deconinck














 




 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
verlang naar de dag
 
 
 
dat liedjes  weer thuiskomen in mijn ziel
 
 
 
waar ze geboren werden
 
 
 
 gezongen en  beluisterd
 
 
 
 
 &&
 
 
 
 
zing elke dag ballades
 
 
 
 
hopelijk binnenkort weer dicht bij jouw piano
 
 
 
 
 
in majeur!
 
 
 
 
 
 
Inge Deconinck 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
&&
 
 
 
 
 
 
 
je troost me met een instrumentaal nummer


Geen opmerkingen: