banner : Julia van der Werf)



Leeslinten brengt je dichter bij mijn wereld van beeldspraak.

Beeld met werk van verschillende kunstenaars (zie blogroll van mijn

blogpartners).

Spraak met gedichten van Inge Deconinck. Welkom!

Ik werk samen met deze kunstenaars: Hilde Damman (België), Ludo van den Heuvel (België), Bart Huyghe(België), Yu-mei Yu (België), Julia van der Werf (Nederland), Inge Boulonois (Nederland), Hans Baggen (Nederland), Susan Tuttle (USA), Marie Hacene (France: Paris), Agiris Zafeiridis (Greece), Martine Soille (België), An de Koninck (België), Carla Broekhuizen (Nederland), Klaproos (Nederland), Lea Sanders (USA), Tine Lemaitre (België), , Aukje (Nederland), Roberto Barbierato (Italia), Joke De Vlieger (België), , Christiene Düthler Nederland, Anne Vellinga (Nederland), Danny Ravau (België), Frank vanhooren (België), Heidi Vanlerberghe (België); Adnan Turan (Turkije)

23-11-2009

Dwarrelen

beeld: Roberto Barbierato



ik droom van jou
een volle maan
lang


ontwaak
met jouw liefde
in
mijn armen


dwarrel
op blote voeten
in
de sneeuw
om te wennen
aan
de kilte van de morgen


Inge Deconinck

13 opmerkingen:

klaproos zei

dwarrel maar lekker een beetje in de rondte hé:-)
dat zal niemand erg vinden

veerle zei

Voor mij mag die sneeuw nog even wegblijven, maar ik vind dit wel een mooi gedicht.

Marius zei

Vervult van liefde is alles mogelijk.

Wil/Zizy-M zei

Hoi Inge.Ik heb heel wat moois! gemist zie:-) Heerlijk om te ontwaken met je liefde in je armen, Ik doe toch mijn schoenen wel even aan om te dwarrelen in de sneeuw.;-)
Wat een prachtige foto's van die maan bij je vorige gedicht.

Nagolore zei

Ik zal 't nog maar eens zeggen: dit is alweer een héél mooi gedicht!

merel zei

wat mooi om na zo'n droom liefdevol te kunnen ontwaken

Ingelien zei

@ Klaproos
Alle gelijk en zal ik doen!

@ Veerle
Leuk dat je houdt van het gedicht.
Ja voor sneeuw is het nog iets te vroeg he;)

@ Marius
Dat is waar... maar soms verdwijnt ze even of voorgoed..En dan is het ontwaken moeilijker en killer omdat je net uit een droom vol liefde ontwaakt, alleen in je bed.

@ Wil/Zizy-M
Het was wel een droom he;)
Ik werd wakker uit een warme droom op een kille ochtend.
Jij bent slimmer dat je je schoenen aan doet om in te sneeuw te dwarrelen maar ik vond blote voeten veel poëtischer;)
Ja die foto's van de maan super he!

@ Nagolore
Bedankt hoor dat je het een mooi gedicht vindt.Leuk dat je regelmatig op de koffie komt;)

@ Merel
Ja het is mooi ontwaken na een liefdevolle droom maar er is ook dat gemis want het was een droom...

ank zei

misschien hoeft er geen kilte zijn....

Anoniem zei

"ik droom va jou
een volle maan lang..."

zo! mooi gezegd...

lien zei

straks...
wordt het opnieuw volle maan...

jij schrijft mooi
ik lees ademloos...

Ingelien zei

@ Ank
Dat hangt ervan af hoe het verder verloopt he. Als die persoon echt weg is, is het kilte...

@ Hetjetgezien
Bedankt dat je net die zin eruit haalt en ervan houdt!

@ Lien
Ik schrijf en jij geniet: kan het nog mooier?
Bedankt voor de adembenemende reactie!

fotorantje zei

wat schrijf jij toch mooi Inge!
ik moet gaan slapen maar ik wil verder lezen!

Ingelien zei

@ Fotorantje
Zoveel liggen lezen voor het slapen gaan : je bent een fan;)
Ik hoop toch dat je dan gaan slapen bent.
Slapen tussen de woorden door is ook nodig;)
Maar ik heb je reactie met de glimlach gelezen : een lezer die niet kan gaan slapen omdat ze verder wil lezen: meer dan leuk !
Bedankt voor het vele lezen en de vele reacties!