banner : Julia van der Werf)



Leeslinten brengt je dichter bij mijn wereld van beeldspraak.

Beeld met werk van verschillende kunstenaars (zie blogroll van mijn

blogpartners).

Spraak met gedichten van Inge Deconinck. Welkom!

Ik werk samen met deze kunstenaars: Hilde Damman (België), Ludo van den Heuvel (België), Bart Huyghe(België), Yu-mei Yu (België), Julia van der Werf (Nederland), Inge Boulonois (Nederland), Hans Baggen (Nederland), Susan Tuttle (USA), Marie Hacene (France: Paris), Agiris Zafeiridis (Greece), Martine Soille (België), An de Koninck (België), Carla Broekhuizen (Nederland), Klaproos (Nederland), Lea Sanders (USA), Tine Lemaitre (België), , Aukje (Nederland), Roberto Barbierato (Italia), Joke De Vlieger (België), , Christiene Düthler Nederland, Anne Vellinga (Nederland), Danny Ravau (België), Frank vanhooren (België), Heidi Vanlerberghe (België); Adnan Turan (Turkije)

13-01-2010

De stad rouwt


Meer weten over Geert en zijn creaties: Geert Verbeke

10 opmerkingen:

ank zei

Indringend mooi gemaakt.
Ik ga voor het troosten...

fotorantje zei

erge dingen die weer gebeurd zijn.
je weet niet meer wie troost bij zich heeft of een mes

wim22 zei

Heel krachtig,
heel confronterend.
Dat is het onderwerp ook:
hard, wreed.
Is dit echt realiteit?

willy zei

heel fraai gemaakt,

zowel de tekst als het beeld...

veerle zei

En je moet maar de pech hebben die laatste tegen te komen...

jan zei

vind ik enorm prachtig doordat ik hier kan benadrukken van "durven schrijven"....

grtjs

Anoniem zei

Beste,
Het land van de seriemoordenaars? Wat een onzin...ooit vergaste men zes miljoen Joden, twee miljoen homo's, enz. Ook bombardeerde men Dresden. En wat in Gaza en Afrika?

Voor wat het beeld betreft: geen bloed, wel sap van rode bieten. Helaas is dit niet zo in de realiteit ! Geert.

Wil/zizy zei

Ik vind je tekst in het beeld verwerkt .. heel goed en passend.
Je gedicht zegt; wat jammer genoeg is de realiteit van nu.

Ingelien zei

@ Ank
Ik ook!

@ Fotorantje
Ja ik heb daar ook veel vragen bij: ???????

@ Wim 22
Ja een gedicht met veel vragen Wim, inderdaad !

@ Klaproos
Ik hoop dat het stopt maar je kan nu eenmaal die mensen bij meer dan stoppen doorslaan niet stoppen, vermoed ik.
Je kan ze niet eens herkennen aan hun gedrag of zo!

@ Willy
Bedankt Willy : een passende combinatie bij deze gebeurtenissen...Maar het stond eerder online dat lees je verder!

Ingelien zei

@ Veerle
Zeg wel!Da's net het ergste : je weet niet meer wie is die troost en wie dat mes op zak heeft!

@ Ja soms moet je je emoties over zo'n dingen ook kwijt!Dat is meer dan waar!

@ Spontanity
Ik schreef het reeds al dat dit gedicht al eerder op mijn blog stond maar Geert plaatste het maanden geleden zo op zijn blog , op zijn manier.
Mijn manier was deze met een ander beeld:
http://leeslinten.blogspot.com/2007/06/de-stad-rouwt.html/

Smaken verschillen nu eenmaal en dat is maar goed ook...

@ Danique
Geweld is zeker krankzinnig: volledig mee eens!

@ Wil/Zizy
Ik vertel inderdaad jammer genoeg de realiteit.
Maar gelukkig zijn er nog veel lieve mensen, mensen die je vertrowen kan , die je helpen enz. !