banner : Julia van der Werf)



Leeslinten brengt je dichter bij mijn wereld van beeldspraak.

Beeld met werk van verschillende kunstenaars (zie blogroll van mijn

blogpartners).

Spraak met gedichten van Inge Deconinck. Welkom!

Ik werk samen met deze kunstenaars: Hilde Damman (België), Ludo van den Heuvel (België), Bart Huyghe(België), Yu-mei Yu (België), Julia van der Werf (Nederland), Inge Boulonois (Nederland), Hans Baggen (Nederland), Susan Tuttle (USA), Marie Hacene (France: Paris), Agiris Zafeiridis (Greece), Martine Soille (België), An de Koninck (België), Carla Broekhuizen (Nederland), Klaproos (Nederland), Lea Sanders (USA), Tine Lemaitre (België), Adri(België), Aukje (Nederland), Roberto Barbierato (Italia), Joke De Vlieger (België), José van Brakel(Nederland), Christiene Düthler Nederland, Anne Vellinga (Nederland), Danny Ravau (België), Frank vanhooren (België), Heidi Vanlerberghe (België)



18-11-15

Als kampvuur

beeld: Roberto Barbierato
 
uit elk dal    groot of klein
klom ik   omhoog    langs  toonladders
in mineur of majeur
met gitaar en    zangstem kon ik zo goed als alles


 &&
zo goed als alles   troosten wat troost nodig had
muziek kon alles helen
muziek een pijnstiller voor elke         wonde 
&&
 
 
   hang   in   hangmat van gemis
 zoek naar    gevoel van kampvuur
muziek die me kust
kust in moeilijke dagen
muziek die me       optilt tot ik zweef van geluk

zweef van noot naar noot
van    ballade naar ballade


&&
Muziektherapie
mijn talent    om het leven te dragen zoals het valt
&&
met volle moed


 verloren    muzieknoten oprapen
verleden    partituren     bij elkaar sprokkelen

opnieuw zingen

 

in een  ander timbre

met dezelfde   passie
 
 
 
Inge Deconinck  
 
 
 
 
 


 

 


 


 
 
 
 
 
 
 



 


Geen opmerkingen: