banner : Julia van der Werf)



Leeslinten brengt je dichter bij mijn wereld van beeldspraak.

Beeld met werk van verschillende kunstenaars (zie blogroll van mijn

blogpartners).

Spraak met gedichten van Inge Deconinck. Welkom!

Ik werk samen met deze kunstenaars: Hilde Damman (België), Ludo van den Heuvel (België), Bart Huyghe(België), Yu-mei Yu (België), Julia van der Werf (Nederland), Inge Boulonois (Nederland), Hans Baggen (Nederland), Susan Tuttle (USA), Marie Hacene (France: Paris), Agiris Zafeiridis (Greece), Martine Soille (België), An de Koninck (België), Carla Broekhuizen (Nederland), Klaproos (Nederland), Lea Sanders (USA), Tine Lemaitre (België), , Aukje (Nederland), Roberto Barbierato (Italia), Joke De Vlieger (België), , Christiene Düthler Nederland, Anne Vellinga (Nederland), Danny Ravau (België), Frank vanhooren (België), Heidi Vanlerberghe (België); Adnan Turan (Turkije)

12-07-2009

Lakens

beeld : Ludo van den Heuvel




red me
uit
mijn zieke wereld


wikkel me
in
gezonde lakens



Inge Deconinck


12 opmerkingen:

Marius zei

In de pose van Ludo's model zie ik stoerheid, soepelheid, vitaliteit en dan lees ik in jouw gedicht de hoop en het verlangen, de omarming van de beweeglijkheid, net zoals ik zelf nogal eens met weemoed kijk naar die vanzelfsprekende beweeglijkheid van voorbijgangers. Laat mij de dageraad als nieuw omhelzen, zal ik nog eens zijn als een wonder?'

Rudi Van Damme zei

Goeie avond, Inge

Dit zou mijn DROOM kunnen zijn.

Nog een prettige ZONrijke ZONdagavond toegewenst!

Groetjes

Rudi

Martine zei

blij dat je terug boven water komt!
Hou het blakend en gezond!

GobboE zei

een wens, je verwoordt je wens zo treffend, zo direct, zo precies.

Knap
en dapper

Ingelien zei

@ Marius
Ja ik wil dansen met een gezond lichaam de wereld rond.
Ik blijf er maar over dromen.
En dromen doet goed!

Je reactie sluit zéér nauw aan bij mijn gedicht en is prachtig om lezen: bedankt Marius!

@ Hilde
Bedankt voor je bezoekje.
Lief dat je aan me denkt: doet me goed en geeft me meer moed!

@ Rudi
Ja ik droom van gezond te zijn; helaas is het niet voor me weggelegd.
En idd het zou jou ook kunnen passen.
Ik wens je nog een leuke dag en een gezellige avond!

@ Martine
Ik hoop vooral blakend en gezond te worden maar ik zal blijf steeds onderweg.
Nooit zal ik echt genezen maar onderweg blijven maar dat is al zéér veel.
Zo lang ik nog onderweg ben...

@ GobboE
Bedankt voor je leuke reactie waarvan ik opknap.
Jij vindt mijn gedicht dapper en knap en ik knap op van jouw woorden.
De cirkel is rond!

ludo zei

onderweg,
blij zijn met onderweg.
voor velen een romantische uitdruking, een salon_boutade,
voor sommigen de werkelijkheid.
groeten
ludo

De kleine Aristocraat zei

.
Baden
in het blauw

beeld
dat beweegt

dansen
over dauw

lint
dat het leven leest

.

Ingelien zei

@ Ludo
Meer dan mooi gezegd!

@ De kleine aristocraat
Welkom op mijn blog!
Een gedichtje als reactie: zéér leuk en er goed aangebreid...

Daniel Struyf zei

"Eenzaam achtergebleven zie ik soms
doodskisten met zeilen het anker lichten
met bleke gestorvenen,
vrouwen met dode vlechten en bakkers wit als engelen
en nadenkende meisjes getrouwd met de notaris,
zie ik doodskisten de verticale rivier der doden opvaren,
de paarse rivier stroomopwaarts,
met de zeilen gebold door het geluid van de dood
het geluidloze geluid van de dood" (Pablo Neruda)

Ingelien zei

@ Melancholia
Bedankt voor het schitterende gedicht van Pablo Neruda.
Dat jij me dat zendt als reactie begrijp ik volkomen...

Cursief Huigje zei

aangrijpende woorden!

Ingelien zei

@ Cursief Huigje
Vreemd maar het doet me goed dat het je aangrijpt...
Daar schrijf je toch ergens voor, denk ik...