banner : Julia van der Werf)



Leeslinten brengt je dichter bij mijn wereld van beeldspraak.

Beeld met werk van verschillende kunstenaars (zie blogroll van mijn

blogpartners).

Spraak met gedichten van Inge Deconinck. Welkom!

Ik werk samen met deze kunstenaars: Hilde Damman (België), Ludo van den Heuvel (België), Bart Huyghe(België), Yu-mei Yu (België), Julia van der Werf (Nederland), Inge Boulonois (Nederland), Hans Baggen (Nederland), Susan Tuttle (USA), Marie Hacene (France: Paris), Agiris Zafeiridis (Greece), Martine Soille (België), An de Koninck (België), Carla Broekhuizen (Nederland), Klaproos (Nederland), Lea Sanders (USA), Tine Lemaitre (België), , Aukje (Nederland), Roberto Barbierato (Italia), Joke De Vlieger (België), , Christiene Düthler Nederland, Anne Vellinga (Nederland), Danny Ravau (België), Frank vanhooren (België), Heidi Vanlerberghe (België); Adnan Turan (Turkije)

26-11-2021

Thuiskomen

beeld: Yu-Mei Yu
verdwaald 
in
 mijn  straat 


thuis 
slingert ergens 
tussen 
 muren 

verloren zoeken   
 in
 mijn eigen woordenboek 

 tel erna
 kom thuis in jouw gedicht 


 Inge Deconinck

12 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja zelfs gedichten kunnen en thuis zijn.

Anoniem zei

dag inge,
wat een prachtige gave is het toch als mensen met woorden zó mooi kunnen spelen dat ze er een ander mee boeien...
razend knap gedaan...

Anoniem zei

Dit gedicht is een thuiskomen op zich.

Anoniem zei

sober en
mooi !
vele groetjes
Hilde

Ingelien zei

@ Wil/rdam
Ja dat bedoelde ik dus.
Soms kan een ander zo goed verwoorden wat jij net voelt en je komt thuis in zijn/ haar woorden.

@ Klaproos
Bedankt voor deze "prachtige" reactie, ik bloos ervan.
Echt bedankt want dat blozen door je woorden doet me goed ;)

@ Veerle
Leuk om te lezen ;)
Kom maar thuis!

@ Anoniem
Bedankt Hilde voor je bezoekjes en deugddoende reacties!

Vrijdenker zei

Mooi gedicht! Ik heb al een foto van jou gezien waar je een glas wijn aan het drinken was. Ik hoop dat het toen niet was dat je huis aan het slingeren ging? (Grapje)

Ingelien zei

@ Vrijdenker
Neen het was toen niet, wel leuk om lezen;)))

Harry Daudt zei

Het was 'als thuiskomen'
in dit gedicht

groet,
harry daudt

Ingelien zei

@ Harry
Heerlijk dat het zo aanvoelt.
Dichters komen soms thuis bij dichters...

Enno Nuy zei

Wil niet elk gedicht graag zo luiden?

Ingelien zei

@ Marius
Ja dat verwoordt je weer uitstekend :
het is de droom van elke dichter dat zijn of haar gedicht zo wordt gelezen...
Dat denk ik ook!

wim22 zei

Als enkele regels tekst
dit kunnen doen voor iemand,
dan is dat de mooist denkbare
motivatie om te schrijven.

Heel raak verwoord!