banner : Julia van der Werf)



Leeslinten brengt je dichter bij mijn wereld van beeldspraak.

Beeld met werk van verschillende kunstenaars (zie blogroll van mijn

blogpartners).

Spraak met gedichten van Inge Deconinck. Welkom!

Ik werk samen met deze kunstenaars: Hilde Damman (België), Ludo van den Heuvel (België), Bart Huyghe(België), Yu-mei Yu (België), Julia van der Werf (Nederland), Inge Boulonois (Nederland), Hans Baggen (Nederland), Susan Tuttle (USA), Marie Hacene (France: Paris), Agiris Zafeiridis (Greece), Martine Soille (België), An de Koninck (België), Carla Broekhuizen (Nederland), Klaproos (Nederland), Lea Sanders (USA), Tine Lemaitre (België), , Aukje (Nederland), Roberto Barbierato (Italia), Joke De Vlieger (België), , Christiene Düthler Nederland, Anne Vellinga (Nederland), Danny Ravau (België), Frank vanhooren (België), Heidi Vanlerberghe (België); Adnan Turan (Turkije)

16-04-2021

Blanco

beeld : Roberto Barbierato
geef me een handvol krijt
en
  blanco stoep 
 om 
levenslijn
opnieuw
uit te stippelen

lijn vol kleurige bollen
rechte stukken
 kronkelende paden
 en 
talrijke legendes 

 jou neem ik weer mee
 om de lantaarns aan te steken onderweg en t' licht te zien in 't leven 

 Inge Deconinck

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Zo mooi.

Ingelien zei

@ Veerle
Bedankt...

Anoniem zei

Ik wil ook zo.n blanco stoep.. maar dan ook iemand om mee te nemen.

Mooi Inge/ en de foto.vind ik prachtig..ik hou van de sfeer die het uitstraalt.

Ben mijn url kwijt... hij wordt hier niet opgeslagen..dus dan maar zonder ;-)))

Vrijdenker zei

De bijgaande foto illustreert goed de melancholie in je gedicht. Een mooi gedicht! "Het licht zien in het leven". Ach, dat hebben we soms toch zo nodig.

Anoniem zei

mooi hoe je dromen telkens weer verwoordt tot tedere werkelijkheid.

Ingelien zei

@ Cursief Huigje
Wat een heldermooie en vertederende reactie...