banner : Julia van der Werf)



Leeslinten brengt je dichter bij mijn wereld van beeldspraak.

Beeld met werk van verschillende kunstenaars (zie blogroll van mijn

blogpartners).

Spraak met gedichten van Inge Deconinck. Welkom!

Ik werk samen met deze kunstenaars: Hilde Damman (België), Ludo van den Heuvel (België), Bart Huyghe(België), Yu-mei Yu (België), Julia van der Werf (Nederland), Inge Boulonois (Nederland), Hans Baggen (Nederland), Susan Tuttle (USA), Marie Hacene (France: Paris), Agiris Zafeiridis (Greece), Martine Soille (België), An de Koninck (België), Carla Broekhuizen (Nederland), Klaproos (Nederland), Lea Sanders (USA), Tine Lemaitre (België), , Aukje (Nederland), Roberto Barbierato (Italia), Joke De Vlieger (België), , Christiene Düthler Nederland, Anne Vellinga (Nederland), Danny Ravau (België), Frank vanhooren (België), Heidi Vanlerberghe (België); Adnan Turan (Turkije)

19-02-2008

Lintje (lars)

beeld: Julia van der Werf


je pakje
openen met
papa's handen


wat erin zit
ontgaat je
 de verpakking
betovert je


papier dat knettert
en lekker smaakt
't lintje dat krult
tussen je vingertjes


't cadeautje is voor morgen
papa speelt er wel mee


jij amuseert je
met de verpakking:
jouw speelgoed van vandaag



Inge Deconinck


7 opmerkingen:

Harry Daudt zei

treffender had je 't niet kunnen
verwoorden; kinderen kijken anders
aan tegen cadeau's als volwassenen.
De verpakking soms uitdagender, dan
de inhoud.

Ingelien zei

Bedankt voor je leuke reactie.
Herkenbaar wellicht;)

Julia zei

Je hebt echt van die treffende gedichten, want zo is het ook toch ? Het papier vinden ze het mooiste kado tot een bepaalde leetijd he :) Dat wel . En mijn lintjes staan er prachtig bij . Bedankt Inge.

Cat zei

Heerlijk, ik zat meteen in een mooie herinnering aan de tijd dat mijn grote jongens nog zo klein waren. Super!

Ingelien zei

@ Julia
Ben blij dat je het gedicht mooi vindt want eigenlijk wist je niet waarvoor die lintjes waren he.
Ik heb je dus verrast en jij mij;)

Ik vind de combinatie meer dan geslaagd.Bedankt!

Ingelien zei

@ Cat
Leuk dat dit gedicht gezellige herinneringen oproept...

Robine zei

Zo blij als een kind en de verwachtingen zijn dan hooggespannen :) Erg mooi.