banner : Julia van der Werf)



Leeslinten brengt je dichter bij mijn wereld van beeldspraak.

Beeld met werk van verschillende kunstenaars (zie blogroll van mijn

blogpartners).

Spraak met gedichten van Inge Deconinck. Welkom!

Ik werk samen met deze kunstenaars: Hilde Damman (België), Ludo van den Heuvel (België), Bart Huyghe(België), Yu-mei Yu (België), Julia van der Werf (Nederland), Inge Boulonois (Nederland), Hans Baggen (Nederland), Susan Tuttle (USA), Marie Hacene (France: Paris), Agiris Zafeiridis (Greece), Martine Soille (België), An de Koninck (België), Carla Broekhuizen (Nederland), Klaproos (Nederland), Lea Sanders (USA), Tine Lemaitre (België), , Aukje (Nederland), Roberto Barbierato (Italia), Joke De Vlieger (België), , Christiene Düthler Nederland, Anne Vellinga (Nederland), Danny Ravau (België), Frank vanhooren (België), Heidi Vanlerberghe (België); Adnan Turan (Turkije)

28-03-2008

Met wol (Lars)

beeld: Julia van der Werf


ik omhels je
van ver
met babytaal
en wol


door mijn vingers
glijdt het garen
intussen
mis ik jou


streepje na streepje
brei ik
je
dichterbij


Inge Deconinck



5 opmerkingen:

Julia zei

Ja echt mooi zo Inge en ik wens voor jou een gezond kleinkind en dat je sluiers van koorts verdwijnen.

Daniel Struyf zei

'glijdt het garen': mooie en betekenisvolle alliteratie.

Cat zei

Ikvind dit stukje het sterkst:


ik omhels je
van ver
met babytaal
en wol

door mijn vingers
glijdt het garen
intussen
mis ik jou


Soms worden teksten sterker van schrappen...

Ingelien zei

@ Julia : bedankt voor je wensen en het beeld bij mijn gedicht;)
@ Daniel : nu ik het herlees "hoor" ik die alliteratie en zoals je schrijft ze betekent veel
@ Cat :nu ik je reactie lees, zou ik wellicht door het weglaten van de eerste strofe, mijn gedicht sterker kunnen maken.

Ingelien zei

@ Cat
en dat deed ik dan ook;)