banner : Julia van der Werf)



Leeslinten brengt je dichter bij mijn wereld van beeldspraak.

Beeld met werk van verschillende kunstenaars (zie blogroll van mijn

blogpartners).

Spraak met gedichten van Inge Deconinck. Welkom!

Ik werk samen met deze kunstenaars: Hilde Damman (België), Ludo van den Heuvel (België), Bart Huyghe(België), Yu-mei Yu (België), Julia van der Werf (Nederland), Inge Boulonois (Nederland), Hans Baggen (Nederland), Susan Tuttle (USA), Marie Hacene (France: Paris), Agiris Zafeiridis (Greece), Martine Soille (België), An de Koninck (België), Carla Broekhuizen (Nederland), Klaproos (Nederland), Lea Sanders (USA), Tine Lemaitre (België), , Aukje (Nederland), Roberto Barbierato (Italia), Joke De Vlieger (België), , Christiene Düthler Nederland, Anne Vellinga (Nederland), Danny Ravau (België), Frank vanhooren (België), Heidi Vanlerberghe (België); Adnan Turan (Turkije)

08-07-2008

Luisterlijn

beeld : YU-Mei Yu


ook als je slaapt
praat
ik met jou


mijn woorden
hebben tijd


als je ze beluistert
ontdek
ik het wel

Inge Deconinck


4 opmerkingen:

http://uvi.skynetblogs.be/ zei

.

mijn woorden
hebben tijd

.

Kijk, Inge,
voor dit soort versregels...

daar schrijf je en lees je toch voor...

.
Voor mij dé vraag:
"
Hoe kunnen mensen nu al eeuwenlang zinnen uitdenken
die nog nooit gezegd of geschreven werden ...?"


Wellicht is dat zelfs een foute vraag.
.

Anoniem zei

Mooi om te lezen zo vlak voor het slapen gaan.(anders ook, maar nu zeker)

Anoniem zei

Het is je innerlijke tijd Inge, en die is zó anders dan de (dwang van) sociale tijd.Prachtige regels.

Ingelien zei

@ Uvi
Waarom ik schrijf?
"Leeslinten" is als een soort dagboek zoals jouw blog dat ook voor jou is denk ik.
En het is inderdaad leuk als je dan iets kan neerpennen wat nooit eerder is op die manier is verwoord.
@ Veerle
Jawel een mooie gedachte om mee slapen te gaan;) Blij dat ik je die woorden kon laten lezen... Goed geslapen?
@ Marius
Bedankt voor je originele benadering van mijn gedicht: mooi!