banner : Julia van der Werf)



Leeslinten brengt je dichter bij mijn wereld van beeldspraak.

Beeld met werk van verschillende kunstenaars (zie blogroll van mijn

blogpartners).

Spraak met gedichten van Inge Deconinck. Welkom!

Ik werk samen met deze kunstenaars: Hilde Damman (België), Ludo van den Heuvel (België), Bart Huyghe(België), Yu-mei Yu (België), Julia van der Werf (Nederland), Inge Boulonois (Nederland), Hans Baggen (Nederland), Susan Tuttle (USA), Marie Hacene (France: Paris), Agiris Zafeiridis (Greece), Martine Soille (België), An de Koninck (België), Carla Broekhuizen (Nederland), Klaproos (Nederland), Lea Sanders (USA), Tine Lemaitre (België), , Aukje (Nederland), Roberto Barbierato (Italia), Joke De Vlieger (België), , Christiene Düthler Nederland, Anne Vellinga (Nederland), Danny Ravau (België), Frank vanhooren (België), Heidi Vanlerberghe (België); Adnan Turan (Turkije)

17-10-2020

Gelukszakje (voor Emma)

beeld : Yu-Mei Yu
met kinderogen   
 wollen 
handtasje 
in 
 etalage
ontdekken

ben
 verkocht

 ik bewaar het voor een uniek moment
 pakje uitpakken 
meisje inpakken met het handtasje van haar dromen 
 ze vult het met geheimpjes en speelse spulletjes 
 haar eerste tasje blauw met vrolijke rode roosjes springt ze op een roze wolk

 Inge Deconinck

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Daar krijg ik als man dus kop noch staart aan, aan die hypnotiserende werking van tasjes op vrouwen. Maar ik vind het wel geweldig dat zo'n simpel tasje mede bepaalt dat het kind in u nog steeds in leven blijft. Kleine dingen koesteren kan zalig zijn.

Anoniem zei

Ahhhhhh...lief Inge
het tasje maar ook
het schrijven...^_^

Ingelien zei

@ Urbain Alpin
Je schrijft eerst dat je die meisjes / of vrouwedingen qua tasjes niet begrijpt maar op het einde verklap je de waarheid ergens : "Kleine dingen koesteren kan zalig zijn " en daar het het bij dat meisje om!
En bij mij ook;))


@ Kersje
Blij dat jij mijn gedachten en woorden deelt...
Vrouwen onder elkaar he;)