banner : Julia van der Werf)



Leeslinten brengt je dichter bij mijn wereld van beeldspraak.

Beeld met werk van verschillende kunstenaars (zie blogroll van mijn

blogpartners).

Spraak met gedichten van Inge Deconinck. Welkom!

Ik werk samen met deze kunstenaars: Hilde Damman (België), Ludo van den Heuvel (België), Bart Huyghe(België), Yu-mei Yu (België), Julia van der Werf (Nederland), Inge Boulonois (Nederland), Hans Baggen (Nederland), Susan Tuttle (USA), Marie Hacene (France: Paris), Agiris Zafeiridis (Greece), Martine Soille (België), An de Koninck (België), Carla Broekhuizen (Nederland), Klaproos (Nederland), Lea Sanders (USA), Tine Lemaitre (België), , Aukje (Nederland), Roberto Barbierato (Italia), Joke De Vlieger (België), , Christiene Düthler Nederland, Anne Vellinga (Nederland), Danny Ravau (België), Frank vanhooren (België), Heidi Vanlerberghe (België); Adnan Turan (Turkije)

15-08-2023

Onvoorwaardelijk

beeld : Yu-Mei Yu


ze bevalt
 van
baby

 t bevalt 
haar


even vertoeft ze
in
een stilleven
van
over  gelukkig
water


 baby
in 
armen
nog
met de navelstreng
verbonden

een nieuw gevoel gloeit  
 in 
hele lijf
'n onvoorwaardelijke liefde
is
geboren


Inge Deconinck

5 opmerkingen:

Annemie zei

Een prachtig en uiterst gevoelig gedicht over baren en geboren worden...

Anoniem zei

Een onvoorwaardelijke liefde geboren uit pijn.
die men soms
weer voelt
naar mate het
opgroeit.

Ingelien zei

@ Annemie
Dat is wat ik wou weergeven.
Bedankt voor je woorden die me vertellen dat het gedicht je raakte. Mooi...

@Wil/rdam
In Jouw gedachte zit ergens veel waarheid. Een pijn die moeders of vaders soms meemaken.
Maar dat overheerst steeds, denk ik: die "onvoorwaardelijke liefde".

Cursief Huigje zei

blijvende verwondering voor een groot wonder.

Ingelien zei

@ Cursief Huigje
Dat is het uiteraard ook maar vooral die onvoorwaardelijk liefde.