banner : Julia van der Werf)



Leeslinten brengt je dichter bij mijn wereld van beeldspraak.

Beeld met werk van verschillende kunstenaars (zie blogroll van mijn

blogpartners).

Spraak met gedichten van Inge Deconinck. Welkom!

Ik werk samen met deze kunstenaars: Hilde Damman (België), Ludo van den Heuvel (België), Bart Huyghe(België), Yu-mei Yu (België), Julia van der Werf (Nederland), Inge Boulonois (Nederland), Hans Baggen (Nederland), Susan Tuttle (USA), Marie Hacene (France: Paris), Agiris Zafeiridis (Greece), Martine Soille (België), An de Koninck (België), Carla Broekhuizen (Nederland), Klaproos (Nederland), Lea Sanders (USA), Tine Lemaitre (België), , Aukje (Nederland), Roberto Barbierato (Italia), Joke De Vlieger (België), , Christiene Düthler Nederland, Anne Vellinga (Nederland), Danny Ravau (België), Frank vanhooren (België), Heidi Vanlerberghe (België); Adnan Turan (Turkije)

13-10-2008

Troebelste reis

beeld: Roberto Barbierato


op reis naar geluk
verdwaalde je
stapte je uit


toen jouw pijn stopte
begon de mijne
je wou de wereld vergeten
maar ik kan jou niet vergeten


toen je inpakte
voor de troebelste reis
verdwaalde ik


troost m'n ogen




Inge Deconinck

10 opmerkingen:

magickris10tje zei

mooi, gewoon keimooi..

Ingelien zei

@ Magickris
Bedankt voor je visite en je reactie
die me doet vermoeden dat je houdt van de woorden...de inhoud.
Hoewel dit net een zwaar gedicht is.
Bedankt!

Anoniem zei

mooi, maar overdonderend wanneer je het van dichtbij meemaakt.
Mocht je met mijn werken iets kunen aanvangen , graag toegestaan, mits wat vermelding wel te verstaan.
groetjes
ludo

Daniel Struyf zei

Ik blijf me verbazen over de haast vanzelfsprekende eenvoud van je poëzie. Knap.

Anoniem zei

Pakkend.

Anoniem zei

Weer zo'n prachtig, intens en fijngevoelig gedicht van jou !
Mooi hoor Inge !

Groetjes, Jan Haak

Anoniem zei

Mooi,of je mijn pas ondervonden ervaring op papier hebt gezet.

Ingelien zei

@ Ludo
Zéér pakkend als je het van nabij meemaakt.
Het is nu jaren geleden maar als ik erover schrijf is het voelbaar dichtbij.
Bedankt dat ik je werk mag gebruiken.
Ik zond je een e-mail daaromtrent.

@ Daniel
Bedankt voor je steeds weer positieve reacties die me opkrikken en me vertellen blijf schrijven...niet enkel voor jezelf.
Als ik lees wat lezers eraan hebben.Dat maakte je me heel duidelijk net als anderen...

@ Veerle
Dat was het en is het na jaren nog steeds.
Zelfmoord verwerken...is echt een proces.Dat gedicht schreef ik in de periode dat het net was gebeurd.
Maar ik schrijf (en het is al meer dan 10 jaar geleden ) nog steeds wel vier of meer gedichten per jaar voor haar.

@ Jan
Ja het overstroomt als het ware van emotie.
Je leest in andere reacties waarom.
Bedankt voor je vele bezoekjes.
Koffie of thee;)

@ Wil/dram
Ja soms kan je met eenzelfde gevoel zitten,eenzelfde verdriet.
Ik wens je sterkte!
Misschien verzachten deze woorden een beetje.(hoop ik dan)

Vrijdenker zei

Beste Inge, ik hoop dat je snel beter wordt! Je fijnbesnaarde poëzie blijft mij verbazen, des te meer dat het af en toe niet gemakkelijk hebt. Ik hoop dat wij spiegels zijn zodat de warmte van jouw woorden terug naar jij gekaatst kan worden.

Ingelien zei

@ Vrijdenker
Bedankt voor je medeleven.En je slotzin is ontroerend mooi.Daarom citeer ik die nog even :" Ik hoop dat wij spiegels zijn zodat de warmte van jouw woorden terug naar jij gekaatst kan worden."
Wel er zit heel veel waarheid in die zin : ik zal 'm koesteren...