banner : Julia van der Werf)



Leeslinten brengt je dichter bij mijn wereld van beeldspraak.

Beeld met werk van verschillende kunstenaars (zie blogroll van mijn

blogpartners).

Spraak met gedichten van Inge Deconinck. Welkom!

Ik werk samen met deze kunstenaars: Hilde Damman (België), Ludo van den Heuvel (België), Bart Huyghe(België), Yu-mei Yu (België), Julia van der Werf (Nederland), Inge Boulonois (Nederland), Hans Baggen (Nederland), Susan Tuttle (USA), Marie Hacene (France: Paris), Agiris Zafeiridis (Greece), Martine Soille (België), An de Koninck (België), Carla Broekhuizen (Nederland), Klaproos (Nederland), Lea Sanders (USA), Tine Lemaitre (België), , Aukje (Nederland), Roberto Barbierato (Italia), Joke De Vlieger (België), , Christiene Düthler Nederland, Anne Vellinga (Nederland), Danny Ravau (België), Frank vanhooren (België), Heidi Vanlerberghe (België); Adnan Turan (Turkije)

20-10-2020

Dichterlijk

beeld : "Joy" van Nagolore
woorden ver of dichterlijk dichtbij 
stoeien
op 
speelplaats van het leven 

 Inge Deconinck

10 opmerkingen:

Anoniem zei

hiephiepehiepeheiep
hiepehiephiuepeheip
ai mijn hand;..
fijn dat je terug bent
Inge !!
met je dichterlijke muze
vele groetjes
Hilde
blauw.skynetblogs.be

Daniel Struyf zei

de laatste strofe doet me denken aan de beruchte oneliner van Neil Postman: "We are amusing ourselves to death" :-)

Anoniem zei

Zo is het maar net!

Nagolore zei

Twee knappe haikoes
over
leven...

Vrije Geest zei

Stoeien, dat maakt het leven fijn!

Anoniem zei

Het is taal waaermee we vechten om ons uit te drukken.

Anoniem zei

Voor mij en de gewone stervelingen is taal een wankel voertuig om ons mee uit te drukken, maar Inge doet het wel in onze plaats :-)

Anoniem zei

bijna een haiku,
leuk!

Anoniem zei

op de speelplaats van het leven,
daar is de aktie inge,

zorg dat je hier op deze speelplaats nog héél lang kunt zijn

Ingelien zei

@ Anoniem
Je maakt een poëtische dans voor mij: bedankt!

@ Daniel
Dat proberen we toch;))

@ Cat
Bedankt Cat!

@ Nagolore
Haiku? Daar had ik nog niet bij stil gestaan.Omdat ik dat nooit schrijf(toch niet bewust).
Maar nu je het zegt, ja het heeft er iets van.
En dankzij jou is het prachtig geïllustreerd!

@ Vrije Geest
Een uitspraak die ik niet tegenspreek ;)

@ Marius
Dat is het net wat ik in mijn gedicht zeggen wou...we knutselen met woorden .

@ Lonesome Zorro
Bij jou reactie viel een grote glimlach om mijn lippen.Je zegt het ook wel goed hoor al denk je van niet;))

GobboE
Nog iemand die over een haiku spreekt.Dan moet er toch iets in die aard verscholen zitten in mijn gedicht.
Maar men vergeleek al eerder bepaalde gedichten met een haiku hoewel het geen "echte" was.
Bedankt GobboE !

@ Klaprooos
Daar zorg ik voor!
Bedankt voor je leuke reactie.