banner : Julia van der Werf)



Leeslinten brengt je dichter bij mijn wereld van beeldspraak.

Beeld met werk van verschillende kunstenaars (zie blogroll van mijn

blogpartners).

Spraak met gedichten van Inge Deconinck. Welkom!

Ik werk samen met deze kunstenaars: Hilde Damman (België), Ludo van den Heuvel (België), Bart Huyghe(België), Yu-mei Yu (België), Julia van der Werf (Nederland), Inge Boulonois (Nederland), Hans Baggen (Nederland), Susan Tuttle (USA), Marie Hacene (France: Paris), Agiris Zafeiridis (Greece), Martine Soille (België), An de Koninck (België), Carla Broekhuizen (Nederland), Klaproos (Nederland), Lea Sanders (USA), Tine Lemaitre (België), , Aukje (Nederland), Roberto Barbierato (Italia), Joke De Vlieger (België), , Christiene Düthler Nederland, Anne Vellinga (Nederland), Danny Ravau (België), Frank vanhooren (België), Heidi Vanlerberghe (België); Adnan Turan (Turkije)

03-12-2009

Meisje

beeld: Susan Tuttle



meisje
in
mijn tuin
raapt herfstbladeren op
vouwt ze tot
lippen


ze zoenen de natuur 


Inge Deconinck

8 opmerkingen:

ank zei

wat en mooie combinatie is dit...

Mobar zei

Mooi verwoord en bijzonder beeld.

Marius zei

De eenvoudigste waarneming, een mooi gedicht.

wim22 zei

Niemand doet je dit na.
Eenvoudig mooi.

P.S. De Sint kwam langs en had blijkbaar ook voor jou een kleine verrassing mee. 't Ligt te wachten op mijn webadres...

fotorantje zei

de herfst zou je zeker een zoen geven want wat brengt die toch een mooie kleuren

jij kan het heel mooi verwoorden Inge!

Ingelien zei

@ Ank
Je ziet dat ik ook vrolijk schrijf;)Ik ben blij dat je het mooi vindt.En de combinatie kon niet anders dan slagen, omdat dit kunstwerk me inspireerde tot dit gedicht.Meestal schrijf ik een gedicht en zoek nadien een beeld erbij.Hier werkte het omgekeerd...

@ Mobar
Dat is het inderdaad.
Het beeld raakte me en zo ontstond mijn gedicht. (lees meer hierboven)

@ Marius
Ja ik nam het kunstwerk waar en de woorden vloeiden neer op papier.
En zoals je schrijft het is eenvoudig en eenvoud kan blijkbaar raken...

@ Vrije Geest
De waarheid ;))

@ Wim22
Zeven woorden van lof die me echt raken. Bedankt Wim!
De verrassing heb ik ontdekt en het was iets wat ik nooit had verwacht (maar da's net een verrassing zeker?)Ik ben er in de wolken mee en daar even vertoeven deed me goed.

@ Fotorandje
Welkom op mijn blog ! Ik vind het steeds leuk een nieuwe lezer te hebben, zijn of haar reacties te lezen.
Bedankt voor je lieve poëtische reactie.Ben blij dat je houdt van mijn gedicht!
Ik ben benieuwd naar jouw blog en kom vandaag nog een piepen ;)

Jan Anton Gilles zei

dit gedicht ontroerd me , door zijn organische en vooral poetische inslag.
natuurgedichten zijn ver van weg geweest, maar jij geeft dan hier wel een eerste mooie aanzet

vriendelijke groeten Jan Anton Gilles

Anoniem zei

wat is dit weer prachtig!!!

Marije