banner : Julia van der Werf)



Leeslinten brengt je dichter bij mijn wereld van beeldspraak.

Beeld met werk van verschillende kunstenaars (zie blogroll van mijn

blogpartners).

Spraak met gedichten van Inge Deconinck. Welkom!

Ik werk samen met deze kunstenaars: Hilde Damman (België), Ludo van den Heuvel (België), Bart Huyghe(België), Yu-mei Yu (België), Julia van der Werf (Nederland), Inge Boulonois (Nederland), Hans Baggen (Nederland), Susan Tuttle (USA), Marie Hacene (France: Paris), Agiris Zafeiridis (Greece), Martine Soille (België), An de Koninck (België), Carla Broekhuizen (Nederland), Klaproos (Nederland), Lea Sanders (USA), Tine Lemaitre (België), , Aukje (Nederland), Roberto Barbierato (Italia), Joke De Vlieger (België), , Christiene Düthler Nederland, Anne Vellinga (Nederland), Danny Ravau (België), Frank vanhooren (België), Heidi Vanlerberghe (België); Adnan Turan (Turkije)

17-04-2009

Klaarwakker

beeld: Roberto Barbierato




een chanson
met de glimlach
op 
 lippen
tuimelt vanuit radioland
mijn kamer
binnen


op
 m'n hoofdkussen
leg ik mijn oor
te luisteren
ontwaak
uit m'n winterslaap


klaarwakker
draai ik m'n gezicht
het voorjaar toe


rits m'n slaapzak open
zet de juiste toon
in
voor lentekriebels



zoek paaseieren
in
de tuin van heden





Inge Deconinck

10 opmerkingen:

enikkeekernaar zei

Lieve Stadsgenote!
...gevelde stadsgenote...

op deze prachtige lentedag plaats je een prachtig lentegedicht
nieuw leven overal rond je heen, maar niet voor jou - zo voelt het...
ik hoop voor jou dat iedere nieuwe lentedag toch iets goeds mag brengen, als is het maar één glimlach

weet dat we aan je denken en je missen!!

Anoniem zei

Dag lieve Inge,


jij maakt met dit gedicht jezelf weer sterk, de lente zal je vleugels geven en ik hoop zo voor jou dat de revalidatie goed mag verlopen. je bent een vechtjas, je houdt van het leven en jouw fraaie dichtkunst en creativiteit zullen mij altijd blijven raken.

neem de tijd, rust en zorg goed voor jezelf Inge en heel veel sterkte de komende tijd,

liefs en hartelijke groet,

Henk Knibbeler.

Mijnnikonenik zei

Lieve Inge, wat een schok. Een pracht gedicht in een moeilijke periode. In gedachten zal ik bij jou zijn en je steunen zoveel ik kan. Hou je sterk, blijf vechten en kom terug op je tempo. Ik ben er zeker voor jou. Je creativiteit is je vechtlust en zoals de lente komt, komt ook het leven terug in je. Lieve groeten van Joke

ank zei

Lieve Inge,

om klaarwakker te worden,
koos je een prachtige dag!
Alles draait om nieuw leven
mag dat jou ook hoop geven?

Fijn dat je er weer bent!

klaproos zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Peterdw. zei

Welkom terug Inge,
je was nooit weg.

Drs. Johan Arendt Happolati zei

Beste Mevrouw Deconinck,
Dat was natuurlijk schrikken toen ik vanmorgen je mailtje las. Ik zou hier allerlei clichés kunnen achterlaten, maar ik zal volstaan met je veel sterkte toe te wensen.
En beterschap.
Een stille groet.
De Drs.

ria39 zei
Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.
Mijnnikonenik zei

Zoek veel paaseieren. Vind er een hele mand, niemand verdient ze meer dan jij. Hoop dat je dit weekend ook naar huis mag met dit mooie weer.

fotorantje zei

Inge, je weet dat ik aan je denk, en heel zeker een kaarsje voor je doe branden