banner : Julia van der Werf)



Leeslinten brengt je dichter bij mijn wereld van beeldspraak.

Beeld met werk van verschillende kunstenaars (zie blogroll van mijn

blogpartners).

Spraak met gedichten van Inge Deconinck. Welkom!

Ik werk samen met deze kunstenaars: Hilde Damman (België), Ludo van den Heuvel (België), Bart Huyghe(België), Yu-mei Yu (België), Julia van der Werf (Nederland), Inge Boulonois (Nederland), Hans Baggen (Nederland), Susan Tuttle (USA), Marie Hacene (France: Paris), Agiris Zafeiridis (Greece), Martine Soille (België), An de Koninck (België), Carla Broekhuizen (Nederland), Klaproos (Nederland), Lea Sanders (USA), Tine Lemaitre (België), , Aukje (Nederland), Roberto Barbierato (Italia), Joke De Vlieger (België), , Christiene Düthler Nederland, Anne Vellinga (Nederland), Danny Ravau (België), Frank vanhooren (België), Heidi Vanlerberghe (België); Adnan Turan (Turkije)

16-03-2009

Dansroes

beeld: Christiene Düthler
 


de dans
die in   haar heupwiegt
vindt geen
cadans


een verdwaald danser
bespeelt haar
met
zijn swingend lijf


 dansroes  
op
 stoepstenen



Inge Deconinck


10 opmerkingen:

Nagolore zei

Dat is weer eens erg mooi!

Anoniem zei

Mooi Ingelien. Zodra je zo wordt bespeeld, raak je in een roes.

Anoniem zei

Soms kan een verdwaald iemand ,zomaar de swing in je weer naar boven brengen en dan dans je tot het/die weer verdwijnt.

Daniel Struyf zei

Hele mooie eerste strofe. De Freudiaan in mij las "een verdwaald danser STREELT me met zijn swingend lijf" ;-)

Ingelien zei

@ Wil/rdam
Jaaaa!
Ook dat kan het zijn.
En je beschrijft het ongelooflijk sfeervol...
Leuk om te lezen hoe een ander leest wat ik neerpende.

@ Daniel
Zou ook kunnen.
Leuke tip en mooie gedachte...

Anoniem zei

nu nog een passend muziekje erbij, en 't is swing-time!:))

Ingelien zei

@ Bart
Zorg jij voor de muziek?

marije zei

Zoals zij haar dans danst ; daar zit muziek in! ,

christiene zei

Mooi gedicht Ingelien,er zit beweging in.
Je hebt een mooi schildering gekozen straatdansers dansen de tango.
Dank je wel Ingelien.
Groetjes Christiene.

Ingelien zei

àMarije: dank voor je swingende reactie!



à Christiene: klopt van die beweging, IK PROBEERde dat idd in mijn gedicht te krijgen en het prachtige beeld daar zorgde jij voor;bedankt!