banner : Julia van der Werf)



Leeslinten brengt je dichter bij mijn wereld van beeldspraak.

Beeld met werk van verschillende kunstenaars (zie blogroll van mijn

blogpartners).

Spraak met gedichten van Inge Deconinck. Welkom!

Ik werk samen met deze kunstenaars: Hilde Damman (België), Ludo van den Heuvel (België), Bart Huyghe(België), Yu-mei Yu (België), Julia van der Werf (Nederland), Inge Boulonois (Nederland), Hans Baggen (Nederland), Susan Tuttle (USA), Marie Hacene (France: Paris), Agiris Zafeiridis (Greece), Martine Soille (België), An de Koninck (België), Carla Broekhuizen (Nederland), Klaproos (Nederland), Lea Sanders (USA), Tine Lemaitre (België), , Aukje (Nederland), Roberto Barbierato (Italia), Joke De Vlieger (België), , Christiene Düthler Nederland, Anne Vellinga (Nederland), Danny Ravau (België), Frank vanhooren (België), Heidi Vanlerberghe (België); Adnan Turan (Turkije)

09-03-2009

Stilvallen

beeld: Tine Lemaitre


de stilte valt
letter na letter


'k struikel erover
en
breek woorden
in 
een gedicht


bladstil
sorteer ik
avondlicht




Inge Deconinck


14 opmerkingen:

Anoniem zei

Hier word ik even stil van...

Anoniem zei

Prachtig, ik word er stil van. Mooi.

Anoniem zei

dat is tegen het sluiten...
dan is misschien het meeste al gezegd...
een heel mooi gedicht inge

Nagolore zei

..en dat herinnert me aan:

"Painting is silent poetry, and poetry is painting that speaks."
by Canan Berber.

Anoniem zei

Mooie teksten. De beelden zijn ook met veel zorg gekozen! Vriendschappelijke groetjes,

Vrije Geest zei

De stilt valt hoorbaar. Ah, wat zou ik dat eens graag horen! Of hoe de dichter het onmogelijke op het papier weet te openbaren. Wat is het leven fijn met een zucht poëzie.

Ingelien zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Ingelien zei

@ Eric
Bedankt voor je fijne reactie.
En jawel ik kies "mijn beelden" met zorg uit.Dat zie je goed!
Er kruipt heel wat tijd in om het juiste beeld te vinden.Het beeld dat in mijn hoofd zit, het beeld dat ik bij mijn woorden zie...
Maar het is heel leuk "werk" dat zoeken en ook boeiend.Zo heb ik met meerdere kunstenaars een (h)echt contact.
En ook dat vind ik belangrijk voor mijn blog : de contacten met wie de beelden maakt.

@ Melancholia
Ben blij dat je "stilte" op "mijn wijze" beschreven graag leest.Bedankt!

@ Vrije Geest
Jij schrijft soms gedichtjes als reactie en daarvan geniet ik.
Ik ben ook gelukkig dat je het leven fijn met een zucht poëzie.

Martine zei

In deze stilte gaan we samen eens wat drinken als ik een keertje in de buurt ben!

Ingelien zei

@ martine
Dat doen we zeker.
En stil zal het er dan wellicht niet meer zijn;)

Anoniem zei

de stilte valt...
mooi beeld
groeten
ludo

Ingelien zei

@ Ludo
Ben blij dat je houdt van" mijn stilte die valt".
Het was uiteraard de bedoeling maar vooraf weet je niet hoe ze zal vallen bij anderen;)
Bedankt ook voor je vele bezoekjes.

Anoniem zei

Stilte na de drukte, om van te genieten. Sterk leeslint. Knap.

Ingelien zei

@ Tine
Het is een vroeger gedicht dat ik in een nieuw kleedje stak.
Maar uiteraard heb ik je passende sfeervolle foto behouden!Die was direct meer dan ok!
Bedankt voor je reactie!
En ja stilte na de drukte : zeker voor jou deugddoend !