banner : Julia van der Werf)



Leeslinten brengt je dichter bij mijn wereld van beeldspraak.

Beeld met werk van verschillende kunstenaars (zie blogroll van mijn

blogpartners).

Spraak met gedichten van Inge Deconinck. Welkom!

Ik werk samen met deze kunstenaars: Hilde Damman (België), Ludo van den Heuvel (België), Bart Huyghe(België), Yu-mei Yu (België), Julia van der Werf (Nederland), Inge Boulonois (Nederland), Hans Baggen (Nederland), Susan Tuttle (USA), Marie Hacene (France: Paris), Agiris Zafeiridis (Greece), Martine Soille (België), An de Koninck (België), Carla Broekhuizen (Nederland), Klaproos (Nederland), Lea Sanders (USA), Tine Lemaitre (België), , Aukje (Nederland), Roberto Barbierato (Italia), Joke De Vlieger (België), , Christiene Düthler Nederland, Anne Vellinga (Nederland), Danny Ravau (België), Frank vanhooren (België), Heidi Vanlerberghe (België); Adnan Turan (Turkije)

08-11-2007

Zomers stilzwijgen

beeld: Hilde Damman
in mijn wiegende zomerjurk vlij ik me neer op 't papier 
 je focust je 
speelt met houtskool en lijnen 
tot 
ik in beeld kom

 je kadert me in van top tot teen 
 Inge Deconinck

10 opmerkingen:

Anoniem zei

Prachtig! Compleet beeld, mooi. Als de foto óók nog eens een jurk had getoond, was het helemaal perfect geweest, maar eigenlijk is het nú wel een spannende tegenstelling. En je vraagt je af...ging de zomerjurk uit?

Anoniem zei

Het mooie is dat je anders in beeld komt dan zoals je je neervlijt.

Vrijdenker zei

Je vlijde je neer om die kunstenaar te vleien?

Anoniem zei

Mooi hoe je er in de eerste en tweede strofe bijna letterlijk in slaagt de wind te laten waaien. Geen harde klanken, alleen maar zachtbekkende.

Ingelien zei

@ Cat
Ik probeer nooit alles te laten zien noch in woord noch in beeld;)
@ Marius
Ja da's waar en dat wou ik net...
@ Vrijdenker
Ik laat als "Vrijdenker" je gedachten vrij...
@ Daniel
Je reactie is een mini-gedicht op zich.Het maakt me gelukkig dat je de sfeer voelt want dat is nu eenmaal de bedoeling.

Anoniem zei

Ook al toont het beeld geen zomerjurk meer, voor mij wapperde ze voor het neervleien toch wel rond dat lijf.

Prachtig gedicht!

http://uvi.skynetblogs.be/ zei

.
Als
ik je schep
uit niets

dan ben ik
iets meer
dan vroeger

niets
is dan nog
hetzelfde

.

Ingelien zei

@ Veerle
Altijd leuk te weten hoe iemand het "leest" en "ziet".
Het doet me goed dat je ervan houdt!
@ Uvi
Bedankt voor je poëtische reactie!

Rudolf (Anoniem) zei

Ik schilder ook (wel eens) ;-)
Een dubbel plaatje x

Ingelien zei

@ Rudolf
Inderdaad een dubbel plaatje.
Je herkent dus wat;)