banner : Julia van der Werf)



Leeslinten brengt je dichter bij mijn wereld van beeldspraak.

Beeld met werk van verschillende kunstenaars (zie blogroll van mijn

blogpartners).

Spraak met gedichten van Inge Deconinck. Welkom!

Ik werk samen met deze kunstenaars: Hilde Damman (België), Ludo van den Heuvel (België), Bart Huyghe(België), Yu-mei Yu (België), Julia van der Werf (Nederland), Inge Boulonois (Nederland), Hans Baggen (Nederland), Susan Tuttle (USA), Marie Hacene (France: Paris), Agiris Zafeiridis (Greece), Martine Soille (België), An de Koninck (België), Carla Broekhuizen (Nederland), Klaproos (Nederland), Lea Sanders (USA), Tine Lemaitre (België), , Aukje (Nederland), Roberto Barbierato (Italia), Joke De Vlieger (België), , Christiene Düthler Nederland, Anne Vellinga (Nederland), Danny Ravau (België), Frank vanhooren (België), Heidi Vanlerberghe (België); Adnan Turan (Turkije)

25-05-2008

Zeezout

beeld: Peter de Jong


 vergeelde enveloppe
wakker schudden
en 
openen


ademhaling 
van 
 zee
horen

 tussen 
zout 
 oude   
letters
proeven


woorden versnipperen
over
 golven
hunkeren 
tot ze 
aanspoelen
als 
een puzzel
op 't strand



Inge Deconinck


11 opmerkingen:

Anoniem zei

Prachtig. Ik krijg hier meerdere mooie beelden bij. Dank!

Anoniem zei

Mooi van beeld, van binnen en van buiten.

Anoniem zei

en zat er ook wat zand in de enveloppe?:)

Vrijdenker zei

Knappe taal! Voor mij zijn letters het zout van mijn gedachten. Hetgeen die overblijft als de rest verdampt is.

Julia zei

Dat laatste ook weer zo mooi , die puzzel op het strand !

Ingelien zei

@ Cat
Ja de beelden vind ik zelf ook supermooi.Ik heb het geluk dat ik uit het werk mag "plukken" van heel wat vrienden en vriendinnen en eveneens van creatieve mensen die ik leerde kennen via het net.
@ Marius
Een krachtige en prachtige reactie!
@ Bart
Dat vertel ik je niet;)
@ Vrijdenker:
Je verwoordt een mooie gedachte :
een gedicht op zich
@ Julia :
Ja een die puzzel op het einde, alles die ineen vloeit dat vind ik zelf een leuk denkbeeld.Bedankt voor je woorden!
@ lesanders:
Thanks for your visit.
I just looked at your blog and I really love your work!
The photo is not mine as you have seen ...

Anoniem zei

magnifique, ce paysage !

http://uvi.skynetblogs.be/ zei

.
En de dichter
is een strandjutter ...
.

Ingelien zei

@ Marietom
Merci pour ta visite.
La photo est de Peter de Jong.
Et oui la photo est vraiment belle.
Je suis contente que j 'ai découvert tes photos.
@ Uvi
Jawel we zijn een soort strandjutters, dat gevoel heb ik ook;)

http://uvi.skynetblogs.be/ zei

.
Dàt is wat een dichter doet:
woorden wakker maken ...

ze waren er al
ze sliepen slechts ...

.

ank zei

de zee
waar je ook bent
ze neemt je met zich mee
door de tijd heen