banner : Julia van der Werf)



Leeslinten brengt je dichter bij mijn wereld van beeldspraak.

Beeld met werk van verschillende kunstenaars (zie blogroll van mijn

blogpartners).

Spraak met gedichten van Inge Deconinck. Welkom!

Ik werk samen met deze kunstenaars: Hilde Damman (België), Ludo van den Heuvel (België), Bart Huyghe(België), Yu-mei Yu (België), Julia van der Werf (Nederland), Inge Boulonois (Nederland), Hans Baggen (Nederland), Susan Tuttle (USA), Marie Hacene (France: Paris), Agiris Zafeiridis (Greece), Martine Soille (België), An de Koninck (België), Carla Broekhuizen (Nederland), Klaproos (Nederland), Lea Sanders (USA), Tine Lemaitre (België), , Aukje (Nederland), Roberto Barbierato (Italia), Joke De Vlieger (België), , Christiene Düthler Nederland, Anne Vellinga (Nederland), Danny Ravau (België), Frank vanhooren (België), Heidi Vanlerberghe (België); Adnan Turan (Turkije)

22-05-2008

Gebroken

beeld : Bart Huyghe


half levenslang
 mijn gedachten  
in
een ziek lichaam

vannacht mijn stem
verloren
liedjes breken in
mijn keel
ze huilen



Inge Deconinck


7 opmerkingen:

Daniel Struyf zei

Tears in my eyes, Inge...
Maar toch, gedeeld lijden is misschien half lijden...

Enno Nuy zei

Ja, zo is gezegd wat er is Inge, dat het verdriet om wat verloren lijkt of is, heviger is dan de gebroken fysieke conditie. Het lied dat moet klinken, ligt te horen in je hart.

Anoniem zei

tedere restjes, gevoelig drama .
knap beeld

Julia zei

OOH Inge wat raakt me dit !!

Ingelien zei

@ jullie reacties doen me goed,
zijn een steun...

Vrijdenker zei

Beste Inge, Ik antwoord met een ander gedicht, zodat je aanvoelt wat ik bedoel. Want mijn taal schiet mij tekort een passend commentaar op je poëzie te geven :

Beekje

Je murmelde zacht
en ik vraag me af,
waren 't je tranen
of was het je lach?

Marlies Liket
(Dromen in Werkelijkheid)

Ingelien zei

@ Vrijdenker :
Ik voel aan wat je bedoelt.Maar weet dat je commentaar steeds weer treffend is, echt waar.
Doch een passend gedicht zegt ook heel veel. Bedankt voor de ontroerende poëzie van Marlies Liket