banner : Julia van der Werf)



Leeslinten brengt je dichter bij mijn wereld van beeldspraak.

Beeld met werk van verschillende kunstenaars (zie blogroll van mijn

blogpartners).

Spraak met gedichten van Inge Deconinck. Welkom!

Ik werk samen met deze kunstenaars: Hilde Damman (België), Ludo van den Heuvel (België), Bart Huyghe(België), Yu-mei Yu (België), Julia van der Werf (Nederland), Inge Boulonois (Nederland), Hans Baggen (Nederland), Susan Tuttle (USA), Marie Hacene (France: Paris), Agiris Zafeiridis (Greece), Martine Soille (België), An de Koninck (België), Carla Broekhuizen (Nederland), Klaproos (Nederland), Lea Sanders (USA), Tine Lemaitre (België), , Aukje (Nederland), Roberto Barbierato (Italia), Joke De Vlieger (België), , Christiene Düthler Nederland, Anne Vellinga (Nederland), Danny Ravau (België), Frank vanhooren (België), Heidi Vanlerberghe (België); Adnan Turan (Turkije)

18-07-2008

Te voet

beeld : Peter de Jong



de volle maan knipoogt
mijn zintuigen
slaan op hol


ik schud stof
en
verhalen
uit mijn rugzak


erin gaan
een fles nieuwsgierige wijn

mijn ziel met de hand geschreven
en wegwijze schoenen


achterin mijn rugzak
mijn fantasie



en 
voor mijn blote voeten
een
glimlachende rondreis



Inge Deconinck

13 opmerkingen:

Anoniem zei

Als je bij zonsopgang nog maar met een frisse kop kan vertrekken met je rugzak...;-)

Ingelien zei

@ Lonesome Zorro
Ja dat is ook waar al kan later vertrekken ook;)

Anoniem zei

Voor de eerste keer hier. Ik ervoer uw blog als een mooie, breekbare glasplaat. Mocht ik een werkloze ruitenwasser zijn, ik sprak u aan. Helaas ken ik, sedert de invoer der dienstencheque, geen moment rust meer.

Ingelien zei

@ Urbain Alpin:
Welkom op mijn blog en bedankt voor je leuke en speelse reactie.
Helemaal mijn stijl;)

Anoniem zei

Weer prachtig! Geen wonder dat dit gedicht geselecteerd werd.
Vooral de 'wegwijze voeten' vond ik een knap en mooi klinkend beeld.

Anoniem zei

I really love the picture!

Ingelien zei

@ Veerle:
Bedankt voor je toch "lovende woorden"
En ja wegwijze schoenen zouden makkelijk wel zijn;)
@ Lea
Yes the photo is super!
I'll tell him!

Vrijdenker zei

Dat wordt een wel zeer inspirende trip. Met wegwijze schoenen kom je vanzelfsprekend overal terecht. Ach, had ik die maar, mijn verdwaalde stappen zijn de laatste tijd niet te tellen! Terug een pareltje van een gedicht. (Hoe kan dat ook anders, als je "inspirerende" wijn begint te drinken :-))

Ingelien zei

@ Vrijdenker
Troost je ik heb die wegwijze schoenen helaas ook zelf niet.
De fantasie kan zo mooi zijn.
Ik moest glimlachen bij je leuke commentaar;)
Je lijkt me ook een pen te hebben voor poëzie of ben ik mis?

Anoniem zei

très belle, cette image !

Ingelien zei

@ Marietom
Oui la photo est vraiment belle!

Anoniem zei

Dag Inge
Heel erg mooi en knap!
Filip

Ingelien zei

merci Filip!