banner : Julia van der Werf)



Leeslinten brengt je dichter bij mijn wereld van beeldspraak.

Beeld met werk van verschillende kunstenaars (zie blogroll van mijn

blogpartners).

Spraak met gedichten van Inge Deconinck. Welkom!

Ik werk samen met deze kunstenaars: Hilde Damman (België), Ludo van den Heuvel (België), Bart Huyghe(België), Yu-mei Yu (België), Julia van der Werf (Nederland), Inge Boulonois (Nederland), Hans Baggen (Nederland), Susan Tuttle (USA), Marie Hacene (France: Paris), Agiris Zafeiridis (Greece), Martine Soille (België), An de Koninck (België), Carla Broekhuizen (Nederland), Klaproos (Nederland), Lea Sanders (USA), Tine Lemaitre (België), , Aukje (Nederland), Roberto Barbierato (Italia), Joke De Vlieger (België), , Christiene Düthler Nederland, Anne Vellinga (Nederland), Danny Ravau (België), Frank vanhooren (België), Heidi Vanlerberghe (België); Adnan Turan (Turkije)

23-08-2008

Globetrotter

beeld : Martien Vlieghe


ik schenk
een globe
vol onbewolkt water

voeg
wonderlijke
dromen toe

strooi
sneeuw eroverheen

en schud
 tot
fantasie
bewoonbaar is


Inge Deconinck

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Ik vond die bollen altijd zo kitscherig, maar door jouw gedicht kijkend... wil ik er wel in wonen!

Anoniem zei

En ik reis graag mee in die mooie dichterlijke bol !
Groetjes, Jan Haak

Ingelien zei

@ Lonesome Zorro
Blij dat ik je heb kunnen doen veranderen van gedacht.
Je wil er zelfs ook in wonen...
Zelf hou ik van die globes: ze hebben iets magisch.
Maar je hebt gelijk er zijn soorten.
Zelf heb ik er paar en neen geen kitsch, vind ik toch;)

@ Jan
Goeie reis verder !

@ anoniem
Graag gedaan!

Annemie zei

Hé, dat is een leuk gedicht! Roept ineens langvervlogen herinneringen op! ;)

Ingelien zei

@ Annemie
Blij dat je even kon doen terug keren in de tijd met leuke herinneringen ;)

Anoniem zei

Vrouwe Inge, u gaat er werkelijk als een windhoos tegenaan. Een kleine onoplettendheid of een dringende afwezigheid en hups... een mens loopt 4 poëmen achter de werkelijkheid aan.

Ik zal moeten schudden en kijken welke invallen mij bereiken. Ik begin er meteen aan.

Ingelien zei

@ Urbain Apain
Waw U volgt me op de voet heer Urbain .
Bedankt voor deze leuk interventie die een glimlach toverde op mijn gezicht;)