banner : Julia van der Werf)



Leeslinten brengt je dichter bij mijn wereld van beeldspraak.

Beeld met werk van verschillende kunstenaars (zie blogroll van mijn

blogpartners).

Spraak met gedichten van Inge Deconinck. Welkom!

Ik werk samen met deze kunstenaars: Hilde Damman (België), Ludo van den Heuvel (België), Bart Huyghe(België), Yu-mei Yu (België), Julia van der Werf (Nederland), Inge Boulonois (Nederland), Hans Baggen (Nederland), Susan Tuttle (USA), Marie Hacene (France: Paris), Agiris Zafeiridis (Greece), Martine Soille (België), An de Koninck (België), Carla Broekhuizen (Nederland), Klaproos (Nederland), Lea Sanders (USA), Tine Lemaitre (België), , Aukje (Nederland), Roberto Barbierato (Italia), Joke De Vlieger (België), , Christiene Düthler Nederland, Anne Vellinga (Nederland), Danny Ravau (België), Frank vanhooren (België), Heidi Vanlerberghe (België); Adnan Turan (Turkije)

13-09-2008

Golfbeweging

beeld : Bart Huyghe



de zee werpt zich
op het strand
geeft golven prijs


houdt steeds wat achter
voor
zichzelf



Inge Deconinck


8 opmerkingen:

Vrijdenker zei

Een tintelend filosofisch gedicht dat me lang zal bijblijven!

Anoniem zei

zoals het leven...

Ingelien zei

@ Vrijdenker
Merci voor je compliment!
Als het gedicht je lang zal bij blijven moet ik niet gauw nieuwe schrijven;)))

@Lonesome Zorro
Ja zoals het leven met eb en vloed...

@Reemence
Bedankt voor je lovende woorden .
Ik bloos;)

Anoniem zei

"De zee, de stem van de zee die zei dat alles een einde kende", zo begon ik meer dan twintig jaar geleden eens een gedicht, maar de taal heeft het voor zichzelf gehouden, ik weet 't niet meer. Hieraan dacht ik bij je mooie gedicht. Hij werpt het water soms woest over je voeten en het is al weer weg wanneer je het achterna wilt lopen.

Anoniem zei

Gewoonweg mooi.

Anoniem zei

De zee houdt iets voor zichzelf...en sterker en méér nog...neemt bij elke terugtrekking in zee ook nog iets mee... Een mooi spel van geven en nemen.

Daniel Struyf zei

'De zee werpt zich op het strand': knap.

Ingelien zei

@ Marius
Een leuke gedachte die je op het einde schrijft.Even leuk is dat je bij dit gedicht denkt aan een gedicht dat je vroeger schrijven wou...

@ Veerle
Bedankt!

@ Ja ze neemt inderdaad nog iets terug ook. De zee met haar eb en vloed geeft en neemt zoals je het zo mooi zegt.Zoals in het echte leven .

@ Daniel
Ik zag plots die zee in mijn verbeelding en het woord werpen kwam spontaan in me op.
En het lijkt soms zo dat ze zich werpt!