banner : Julia van der Werf)



Leeslinten brengt je dichter bij mijn wereld van beeldspraak.

Beeld met werk van verschillende kunstenaars (zie blogroll van mijn

blogpartners).

Spraak met gedichten van Inge Deconinck. Welkom!

Ik werk samen met deze kunstenaars: Hilde Damman (België), Ludo van den Heuvel (België), Bart Huyghe(België), Yu-mei Yu (België), Julia van der Werf (Nederland), Inge Boulonois (Nederland), Hans Baggen (Nederland), Susan Tuttle (USA), Marie Hacene (France: Paris), Agiris Zafeiridis (Greece), Martine Soille (België), An de Koninck (België), Carla Broekhuizen (Nederland), Klaproos (Nederland), Lea Sanders (USA), Tine Lemaitre (België), , Aukje (Nederland), Roberto Barbierato (Italia), Joke De Vlieger (België), , Christiene Düthler Nederland, Anne Vellinga (Nederland), Danny Ravau (België), Frank vanhooren (België), Heidi Vanlerberghe (België); Adnan Turan (Turkije)

05-10-2008

Vergeetkusssen

beeld : Carla Broekhuizen


ik klamp me
vast
aan mijn kleren
ze zijn gezond


omarm mijn
lakens
ze zijn blakend


dwaal
in mijn ziek lijf
graai
een kussen slaap
om
te vergeten



Inge Deconinck


14 opmerkingen:

Anoniem zei

Pakkend!

Anoniem zei

Ik zeg even niets... ben er stil van !

Anoniem zei

Somber, maar pakkend door de sterke tegenstellingen

Sterkte

Anoniem zei

Sterk verwoord Inge, je kleren spreken niet, ze tonen slechts de schone schijn als je in een lichaam woont waar het niet zo pluis is. De slaap is dan onze illusie.

Anoniem zei

Dat dacht ik te voelen. (k)

Daniel Struyf zei

Vergeet me nooit te kussen
Ook al kleeft de ziekte
Aan mijn matras
Als een dwingende doorligwonde
Sloop met kussen de zieke
Die mezelf niet is en
In zeeën van tijd probeert
Tussen ons in te liggen.

Dit gedichtje is voor jou, geschreven met een gezonde dosis SAUDADE...

Anoniem zei

Heel verstild. De relatie kussen slaap en kussensloop zag ik heel dicht, waardoor het nog pakkender werd. Verwarrend (wat het geheel ook is, denk ik)...en daardoor kloppend.

Ingelien zei

@ Gobboe
Daar had ik zelf nog niet bij stilgestaan dat net die tegenstellingen het nog pakkender maken.

Ingelien zei

@ Marius
Bedankt voor je lief-warm (bestaat dat?) begrip en je alweer mooie woorden.
En je vertelt de waarheid: de slaap wiegt ons even in de illusie.

@ Wil/Rdam
Dat heb je goed aangevoeld.
Je meeleven doet me goed.

@ Daniel
Dat je dat gedicht speciaal voor mij schreef betekent veel voor me,
meer dan ik in woorden kan antwoorden.
Echt een warm dank je!

@ Cat
Jij kan altijd zo treffend analyseren en je antwoord is ook steeds to the point.Nu weer.
Ik heb veel aan je bezoekjes en je woorden. Bedankt!

Anoniem zei

Hoi Inge, ik ben hier een hele tijd niet geweest. Er hangen helaas donk're wolken, merk ik. Onder de kleur de geur van ziekte.

Maar je blijft vechten en schrijft op somber linnen dat ge verdomme zult winnen. Je mag een beetje leunen, ik zal je blijven steunen.

PS: Hele mooie dingen gelezen tijdens mijn gesnuister door je immer zachte woorden.

Anoniem zei

het gebruik van de woorden gezond/blakend en slaap/sloop in dit gedicht is zeer treffend..sterk verwoord

Ingelien zei

@ urbain
Blij je weer eens te "zien".
Ik heb een moeilijke medische periode da's waar.
Maar ik probeer met wat humor, fantasie, familie en moaten er niet onder door te gaan.
En in mijn laatste gedichten gebruik ik ook dezelfde fantasie en ook verhalen uit mijn kinderjaren voor wat "andere " gedichten.Ik sneed ook nog andere thema's aan de laatste maand. Ik hou van afwisseling en mijn blog mag geen tranendal worden hé.
Bedankt voor je visite met een origineel cadeau : warme letters vol begrip troost en steun!

@ Reemence
Bedankt voor je woorden waardoor ik voel en zie dat je mijn gedichten echt wel grondig leest.
En jouw medeleven is voelbaar en dat is een opkikker.

10 oktober 2008 9:20

Vrijdenker zei

Dat ondanks dat vastklampen, omarmen en toedekken er nog zo'n gevoelige woorden losgelaten worden!

Ingelien zei

@ Vrijdenker
Een lieve ontroerende reactie die me goed doet.
Bedankt!
Toegegeven momenteel is het erg...