banner : Julia van der Werf)



Leeslinten brengt je dichter bij mijn wereld van beeldspraak.

Beeld met werk van verschillende kunstenaars (zie blogroll van mijn

blogpartners).

Spraak met gedichten van Inge Deconinck. Welkom!

Ik werk samen met deze kunstenaars: Hilde Damman (België), Ludo van den Heuvel (België), Bart Huyghe(België), Yu-mei Yu (België), Julia van der Werf (Nederland), Inge Boulonois (Nederland), Hans Baggen (Nederland), Susan Tuttle (USA), Marie Hacene (France: Paris), Agiris Zafeiridis (Greece), Martine Soille (België), An de Koninck (België), Carla Broekhuizen (Nederland), Klaproos (Nederland), Lea Sanders (USA), Tine Lemaitre (België), , Aukje (Nederland), Roberto Barbierato (Italia), Joke De Vlieger (België), , Christiene Düthler Nederland, Anne Vellinga (Nederland), Danny Ravau (België), Frank vanhooren (België), Heidi Vanlerberghe (België); Adnan Turan (Turkije)

04-10-2008

Picknick

beeld : Susan Tuttle


zondagsuitstap
auto in en uit
picknick met grenadine
op de groene berg


leeftijden later
zondagsuitstap
auto in en uit
picknick
met wijn


berg gekrompen
herinneringen
niet


Inge Deconinck

12 opmerkingen:

Anoniem zei

Een prachtig compact beeld waarin je herinneringen en vergankelijkheid in het beeld van de krimpende berg laat samenvloeien. Mooi gedaan Inge !
Groetjes, Jan Haak

Ingelien zei

@ jan
Bedankt voor je woorden waarbij ik ervaar hoe je mijn woorden en gedachten echt aanvoelt.

Daniel Struyf zei

'Leeftijden later': mooi beeld.
Bij mij is de berg niet gekrompen, maar integendeel onherbergzamer geworden. En dat is goed zo. Bergen houden mensen met hun voetjes op de grond.

Anoniem zei

Hoe groter we worden, hoe kleiner het lijkt.
Hoe ouder we worden, hoe mooier het lijkt.

Anoniem zei

dag Inge
mooi !!
vele groetjes
Hilde

Anoniem zei

Zou het met die /de berg net zo zijn gegaan als wat er bij de mens gebeurt? Wij krimpen ook naar mater wij ouder worden;-)
Maar fijn dat de herinnering niet is gekrompen.

Ps,
Geen blog ;-) klik maar op mijn naam,

Anoniem zei

Geweldig dat de herinneringen niet gekrompen zijn.

Ingelien zei

@ Daniel
Een zinnige aanvulling waarvoor dank!
Bedankt om mijn beeld "leeftijden later " mooi te vinden.
Het was echt een plotse inval.

@ Lonsesome Zorro
Ook heel mooi gezegd en waar ook!

@ Hilde
Bedankt voor je woordenvisite.

@ Wil/rdam
Dat je geen blog had, testte ik vroeger reeds uit door op je naam te klikken.Maar ik dacht: wie weet is er toch iets anders van je schrijven te ontdekken: neen dus.
En over mijn gedicht : ja wij krimpen ook.Maar niet zoveel zoals ik bedoelde.Ik had mezelf voor ogen : een kind van zes en dan is een kleine heuvel echt wel een berg;)
En gelukkig is de mooie herinnering niet gekrompen.
Die gekrompen berg was normaal want er was er tenslotte geen...

@ Veerle
Ik schreef het net : ben zeer gelukkig dat de warme herinneringen met mijn ouders op die berg van toen niet gekrompen zijn.

Anoniem zei

Ja maar ik heb nu mijn URL ingevoerd. Als ik bij jou op de blauwe wil/rdam klikt kom ik op mijn site.. maar het stelt niets voor hoor.

En ik had begrepen wat je bedoelde maar dat kwam in mijn reactie misschien niet goed uit de verf..... nu is het lezen/intereperen van gedichten.( althans voor mij) ook erg afhankelijk van je eigen/mijn gevoel op dat moment.

Ingelien zei

@ Wil/rdam
Ik kom vandaag nog op visite.

Anoniem zei

Ik voel mij vereerd ;-)))

Als je kan ... want dat weet ik namelijk niet! laat dan wat achter... dan weet ik dat dit ook tot de mogelijkheden behoort..als je daar geen account hebt.

Ingelien zei

@ Wil/rdam
Meer dan graag gedaan!