banner : Julia van der Werf)



Leeslinten brengt je dichter bij mijn wereld van beeldspraak.

Beeld met werk van verschillende kunstenaars (zie blogroll van mijn

blogpartners).

Spraak met gedichten van Inge Deconinck. Welkom!

Ik werk samen met deze kunstenaars: Hilde Damman (België), Ludo van den Heuvel (België), Bart Huyghe(België), Yu-mei Yu (België), Julia van der Werf (Nederland), Inge Boulonois (Nederland), Hans Baggen (Nederland), Susan Tuttle (USA), Marie Hacene (France: Paris), Agiris Zafeiridis (Greece), Martine Soille (België), An de Koninck (België), Carla Broekhuizen (Nederland), Klaproos (Nederland), Lea Sanders (USA), Tine Lemaitre (België), , Aukje (Nederland), Roberto Barbierato (Italia), Joke De Vlieger (België), , Christiene Düthler Nederland, Anne Vellinga (Nederland), Danny Ravau (België), Frank vanhooren (België), Heidi Vanlerberghe (België); Adnan Turan (Turkije)

04-04-2009

Ingelijst

beeld: Yu-Mei Yu


in de herfst
verhuis ik je mee
je foto hangt
tegen
't nieuwe behang

*




je vertoeft tussen
mijn lievelingskleuren

mijn oude kasten
met verhalen in de lades
mijn zachte zetels
waarin ook jij ooit zat



*


je vertoeft in mijn thuis
alleen
je komt en gaat niet meer
je blijft
als 
herinnering
tegen 't nieuwe behang



Inge Deconinck


8 opmerkingen:

Nagolore zei

Dit is weer mooi!!

Cat zei

Mooi. Prettig geheel, ook!

Julia zei

Ik heb weer genoten Inge , van je prachtige gedichten !

Ingelien zei

@ Nagolore en Cat en Julia :
Bedankt voor julie leuke reacties!

Vrije Geest zei

Mooi gedicht. Blijkbaar hou je van scherven :-) Brengen scherven geluk?

Ingelien zei

@ Vrije Geest
Toeval wil dat er twee "scherven" na elkaar komen te staan.
Eén in woord en beeld bij "Het tweeluik" en een tweede in het beeld bij het gedicht " Ingelijst".
Je hebt gelijk veel scherven en neen ik hou er niet echt van .
Ik geloof ook niet dat het geluk brengt al vind ik de spreuk wel leuk!
Hier zijn het scherven van verdriet om een vriendin die jaren geleden zelfmoord pleegde...
Scherven van een verloren vriendschap...

Marius zei

Het zachtmoedigste onder de herinneringen.

Ingelien zei

@ Marius
Bedankt Marius!
Weer een rake reactie neergepend.